سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۵۶ هزار و ۳۶۷ قرارداد و ارزش آن نیز به ۸ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، این در حالی است که بازار سکه در آخر هفته با ثبات نسبی روبه رو بود. نیم سکه ۶۶۴ هزار تومان و ربع سکه ۳۷۱ هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد. همچنین سکه گرمی ۲۵۲ هزار تومان قیمت گذاری شد. اما بازار طلا تا حدودی با روند صعودی قیمت همراه شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۲ هزار و ۷۲۸ تومان قیمت گذاری شد و مثقال طلا ۵۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود. همچنین اونس طلا نیز در معاملات بازارهای جهانی در آستانه ۱۲۷۸ دلار قرار گرفت.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید تیر ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۴۷ هزار و ۷۶۱ قرارداد را به ارزش ۷ هزار و ۱۰۶ ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اردیبهشت ماه سال جاری با ۴ هزار و ۶۸۳ قرارداد به ارزش ۶ هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد آبان ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با یک هزار و ۷۸۱ قرارداد به ارزش ۲۳۵ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید دی ماه نیز با یک هزار و ۱۷۰ قرارداد به ارزش ۱۵۹ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید اسفند ماه با ۹۷۲ قرارداد به ارزش ۱۳۶ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  ۹هزار و ۸۶۹ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل آبان ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان، کاهش ۰.۱۶درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل دی ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان رشد ۰.۱۶ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اسفند ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۴۰۲ هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت ۰.۲ درصدی را تجربه کرد.  سررسید اردیبهشت ماه هم با نرخ یک میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله و با کاهش ۰.۳درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید تیرماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۴۹۲ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۱۴درصدی رو به رو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها