سکه

حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۶ هزار و ۳۷۰ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته در بازار نقدی طلا، هر سکه طرح جدید با رشد اندک هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان معامله شد. همچنین افت شاخص دلار پس از ۴ هفته صعودی، از طلا حمایت کرد. با وجود روند کم‌نوسان طلا زیر سطح ۱۳۰۰ دلاری، آمار نامناسب نرخ تورم‌ آمریکا طلا را در ساعات پایانی معاملات بالاتر از ۱۳۰۰ دلار رساند. امری که خوش‌بینی برخی معامله‌گران را به حمایت سطح مزبور تقویت کرده است.

 در این میان کارشناسان بخشی از رشد بهای سکه در جمعه گذشته را به دلیل تشدید هیجانات بازار می‌دانند. همچنان چشم‌انداز رشد تدریجی نرخ بهره آمریکا، فشار را بر طلا در میان‌مدت حفظ کرده است. در بازار ارز نیز پس از افت ۳۰تومانی دلار روز شنبه، روز گذشته با رفت و برگشت دلار زیر سطح ۴ هزار تومانی شاهد غلبه احتیاط میان معامله‌گران بودیم. به این ترتیب تردیدها نسبت به بازارهای اثرگذار، بازار آرام و کم نوسان سکه را رقم زد.

در همین حال روز گذشته بهای سکه در ۵ سررسید آتی نوسان را تجربه کرد، به طوری که بهای سکه در ۳ سررسید مثبت و ۲ سررسید نیز منفی بود. به این ترتیب سکه در قرارداد تحویل آبان ماه رشد ۰.۳۱ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار تومان دادوستد شد که ۰.۴۶ درصد رشد داشت.

از سوی دیگر سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۹۴ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که ۰.۱۷ درصد رشد داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۰۵ درصد افت با رقم یک میلیون و ۴۳۳ هزارتومان داد و ستد شد.

در آخر سکه در سررسید تیر ماه سال ۹۷ با ۰.۱۶ درصد افت با رقم یک میلیون و ۴۷۷ هزارتومان داد و ستد شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها