یبی

"توسعه فعالیت جهت ارتقاء تجارت کشور با بازارهای بین المللی" یکی از ۸ راهبرد اصلی بورس کالای ایران در سند استراتژیک این بورس به شمار می رود که در همین راستا امروز در حاشیه همایش تجارت ایران و عراق از وب سایت عربی بورس کالای ایران با حضور حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق رونمایی شد. 

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حضور موثرتر و پررنگ تر ایران در بازار استراتژیک و ارزشمند عراق، همواره یکی از مباحث با اهمیت در میان مدیران بخش دولتی و خصوصی کشورمان بوده است. شرکت بورس کالای ایران نیز به دلیل میزبانی از عرضه های داخلی و صادراتی انواع محصولات صنعتی و معدنی، پتروشیمی و فرآورده های نفتی و کشاورزی از مدت ها پیش بررسی های تحقیقاتی خود را در راستای توسعه روابط تجاری و استفاده از ظرفیت های بازارهای مالی برای افزایش حجم و تسهیل صادرات کالاهای ایرانی به عراق آغاز کرده است. 
در این زمینه تشکیل کارگروه توسعه صادرات به عراق در بورس کالا، حضور هیات تجاری بورس کالای ایران در عراق و بررسی شرایط بازار این کشور، برگزاری نشست بورس کالا و اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و مذاکره با مقامات عراقی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور با استفاده از ظرفیت های بورس کالا از جمله اقدامات اخیر بورس کالا به شمار می رود. در ادامه این اقدامات امروز همزمان با برگزاری همایش تجارت ایران و عراق به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان اقتصادی و تجار دو کشور از وب سایت عربی بورس کالای ایران به منظور ارائه خدمات و سرویس دهی به تجار و بازرگانان عرب رونمایی شد. 
در وب سایت عربی بورس کالای ایران به آدرس http://ar.ime.co.ir توضیحاتی در خصوص بورس کالای ایران، راهبرد، اهداف و خدمات این بورس قرار گرفته و بخش هایی همچون تقویم کاری، فهرست کالاها، شرایط پذیرش، نحوه پذیرش مشتریان و فرآیندهای اخذ کد بورس کالا، معرفی کارگزاران فعال، قراردادها و بازارهای معاملاتی از جمله بازار فیزیکی، مشتقه و فرعی و همچنین اخبار این حوزه فعال شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها