پتروشیمی

در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری به افزایش به رقم ۵۳ هزارتن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به این ترتیب حجم معاملات نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد رشد داشت.

به این ترتیب در آخرین اولین هفته مهر شاهد معاملات خوبی را در تالار پتروشیمی بودیم که دلیل اصلی آن را می توان افزایش عرضه های برخی گریدهای جذاب دانست. به طوری که برخی از گریدهای پلی اتیلن ترفتالات با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

از این رو در کل بیش از ۸۱ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد و ۲۹ گرید از ۷۰ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در هفته ای که گذشت پلی اتیلن های سبک خطی پتروشیمی امیرکبیر و شازند نیز مورد توجه بازار بودند، به طوری که عرضه این کالاها با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

همچنین در گروه پلی اتیلن های سبک فیلم  نیز شاهد تعادل در معاملات بودیم ، به گفته کارگزاران، عرضه های بالا و روند قیمت های جهانی در این گروه سبب شده تا معاملاتی متعادل داشته باشند.

در همین حال در گروه پلی اتیلن های سنگین اکستروژن با توجه به کاهش عرضه در هفته های گذشته شاهد التهاب در بازار هستیم، از این رو محصولات این گروه با رقابت قیمتی خریداری شدند، به گفته معامله گران لزوم عرضه بیشتر در این گروه وجود دارد.

از سوی دیگر در گروه پلی اتیلن های سنگین بادی و تزریقی نیز معاملات متعادلی را شاهد بودیم، در همین حال در گروه پلی استایرن ها باتوجه به افت قیمت ها در بازار جهانی، بازاری آرام داشتیم، به طوری که پلی استایرن انبساطی گرید ۲۰۰ و ۳۰۰ به طور کامل خریداری نشد و برای گرید ۴۰۰ نیز تقاضایی وجود نداشت. برای پلی استایرن معمولی هم تقاضای زیادی وجود نداشت و تنها ۲۴۰ تن از آن به فروش رسید. ولی برای گرید مقاوم ۷۲۴۰ تقاضا اندکی بیشتر از عرضه بود. به گفته معامله گران با توجه به قرار داشتن در فصل اوج مصرف این محصول این کالا از تعادل خیلی خوبی برخوردار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها