طلا

طی هفته گذشته بازار طلا در شروع هفته با حرکات افزایشی روبرو بود و پس از رویت دامنه های عنوان شده چرخش کاهشی مارکت به همراه داشت و با کاهش چشم گیری در طلا جهانی و داخلی مواجه بود. و قیمت ها در نزدیکی قیمت های هفته گذشته قیمت خورد. و اونس طلا با شکست حمایت کلیدی ۱۲۸۷ دلار توانست تا دامنه ۱۲۷۷ دلار کاهش پیدا کند.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»در نمودار چهار ساعته اونس طلا دیده می شود که مقاومت نزدیک ۱۲۹۰ دلار و حمایت ۱۲۷۷ دلار است. با توجه به حرکات قیمتی سناریو های مطرح خواهد بود.

سناریوهای اونس طلا در هفته جاری

سناریو کاهشی: چنانچه اونس طلا در هفته جاری در زیر مقاومت ۱۲۹۰ دلار ماندگار باشد با شکست حمایت ۱۲۷۷ دلار به سمت حمایت های ۱۲۷۵ دلار ۱۲۶۷ کاهش پیدا میکند.

سناریو افزایشی: رویت دامنه ۱۲۸۰ دلار با عدم شکست ۱۲۷۷ دلار می تواند مورد حمایت خریداران قرار گیرد و این سناریو با شکست ۱۲۹۰ دلار خریداران را خوشحال خواهد کرد و اهداف شامل ۱۲۹۵ - ۱۳۰۰ - ۱۳۱۰ دلار است.

سناریو های برگشتی

حالت اول: چنانچه با شکست ۱۲۷۷ روبرو باشد و رویت دامنه ۱۲۷۵ الی ۱۲۷۰ دلار با عدم شکست ۱۲۶۷ دلار احتمال واکنش برگشتی وجود دارد که اهداف شامل ۱۲۸۰ - ۱۲۸۵ - ۱۲۹۰ - ۱۳۰۰ - ۱۳۱۰ دلار است.

حالت دوم: چنانچه با سناریو افزایشی به دامنه ۱۳۱۰ دلار روبرو شود، انتظار برگشت قیمت را دارست و با عدم شکست ۱۳۱۴ الی ۱۳۱۶ دلار احتمال کاهش قیمت به سمت دامنه ۱۳۰۰ الی ۱۲۹۰ دلار وجود دارد.شایان ذکر است که حمایت نزدیک ۱۲۷۶ الی ۱۲۶۷ دلار و مقاومت نزدیک ۱۲۹۰ الی ۱۲۹۵ دلار است.

نکته: شکست مقاومت۱۳۱۶ دلار در هفته جاری افزایش قیمت را به سمت ۱۳۲۰ - ۱۳۳۵ دلار و شکست حمایت ۱۲۷۶ دلار کاهش قیمت به سمت ۱۲۶۰ الی ۱۲۵۳ دلار هدایت می کند.

تحلیل آبشده طلا نقدی در هفته جاری

در نمودار قیمت آبشده طلا نقدی قیمت با رویت دامنه ۵۱۷ هزار تومان مورد برگشت در هفته گذشته قرار گرفت که این برگشت تا دامنه ۵۳۴ هزار تومان ادامه داد که رویت دامنه مقاومتی ۵۳۴ هزار تومان مجدد با کاهش چشم گیری مواجه بود که تا دامنه ۵۲۲ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر آبشده طلا نقدی در بالای حمایت ۵۲۲ هزار تومان و زیر مقاومت ۵۲۸ هزار تومان قرار گرفته است که درهفته جاری حمایت و مقاومت نزدیک قیمت تلقی می شوند.

سناریو افزایشی با رویت دامنه ۵۲۳ هزار تومان با عدم شکست ۵۲۲ هزار تومان شکل می گیرد که هدف اول ۵۲۸ هزار تومان است و سپس با شکست هدف اول اهداف بعدی ۵۳۰ - ۵۳۴ هزار تومان است. و چنانچه بتواند با رویت دامنه ۵۳۰ الی ۵۳۲ هزار تومان مواجه شود با عدم شکست ۵۳۴ هزار تومان احتمال برگشت قیمت به سمت حمایت های ۵۲۸ هزار تومان الی ۵۲۲ هزار تومان وجود دارد.

شکست حمایت ۵۲۲ هزار تومان اهدافی شامل ۵۲۰ -۵۱۷ هزار تومان خواهد داشت که در صورت رویت اهداف با عدم شکست ۵۱۷ هزار تومان می تواند قیمت مورد تقاضا قرار گیرد و برگشت قیمت به سمت مقاومت های ۵۲۲ - ۵۲۸ - ۵۳۰ هزار تومان هدافیت می شود.

تحلیل آبشده طلا شنبه ای در هفته جاری

در نمودار قیمتی این نماد با شکست صعودی ۵۲۸ هزار تومان توانست به اهداف صعودی خود دست پیدا کند و سقف قیمتی هفته گذشته ۵۳۹ هزار تومان بوده و پس از رویت این سطح مورد عرضه قرار گرفته و کاهش قیمت را تا دامنه ۵۲۸ هزار تومان ادامه داده است.

در حال حاضر دامنه حمایتی قوی که وجود دارد محدوده ۵۲۸ هزار تومان و دامنه مقاومتی فعلی بین ۵۳۳ الی ۵۳۵ هزار تومان است که در هفته جاری رویت دامنه حمایتی با عدم شکست ۵۲۷ هزار تومان می تواند مورد برگشت قرار گیرد و اهداف شامل ۵۳۰ - ۵۳۳ و ۵۳۵ هزار تومان است و رویت دامنه مقاومتی درهفته جاری با عدم شکست ۵۳۵ هزار تومان اهداف برگشتی شامل ۵۳۳ - ۵۳۰ و ۵۲۸ هزار تومان است.

در هفته جاری رویت دامنه مقاومتی دوم که ۵۳۷ الی ۵۳۸ هزار تومان است هم می تواند مورد برگشت قرار گیرد که اهداف شامل ۵۳۵ - ۵۳۳ - ۵۳۳ و ۵۲۸ هزار تومان است.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در نمودار سکه نقدی قیمت در محدوده ۱۲۴۸۰۰۰ الی ۱۲۵۱۰۰۰ دامنه مقاومتی و دامنه ۱۲۳۶۰۰۰ الی ۱۲۳۲۰۰۰ حمایتی قوی را تشکیل داده است. که در هفته جاری با از دست رفتن دامنه مقاومتی احتمال رشد بیشتر قیمت به سمت ۱۲۵۵۰۰۰ - ۱۲۶۰۰۰۰ و در آن دامنه احتمال تشکیل عرضه قیمتی و برگشت قیمت به سمت ۱۲۵۰۰۰۰ - ۱۲۴۵۰۰۰ - ۱۲۴۰۰۰۰ وجود دارد.

چنانچه با شکست نزولی ۱۲۴۰۰۰۰ دیگر سکه نقدی با رویت دامنه حمایتی ۱۲۳۶۰۰۰ الی ۱۲۳۳۰۰۰ مواجه شود احتمال شکل گیری تقاضا برای برگشت قیمت به سمت ۱۲۴۰۰۰۰ -۱۲۴۵۰۰۰ - ۱۲۵۰۰۰۰ وجود دارد.

منبع:طلاچارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها