پسته

یک تولید کننده پسته گفت: عرضه پسته در بورس کالای ایران باعث حذف دلالان و واقعی شدن قیمت محصول شده و کیفیت پسته تولید شده را افزایش می دهد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»علی صائمی به عرضه پسته دامغان در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت:عرضه پسته در بورس کالای ایران به دلیل شفافیت و کشف قیمت عادلانه مزیت های زیادی داشته و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مهر ماه جاری پسته دامغان در بورس کالای ایران عرضه می شود.

وی به مزیت های عرضه پسته در بورس کالا اشاره کرد و گفت: زمانیکه پسته از سوی باغداران به بازارعرضه می شود توسط دلال خریداری می شود زیرا مشتری های خوب همیشه در دسترس دلال ها هستند که در این صورت دلال ها منفعت زیادی برده و دست باغداران از رسیدن به سود مناسب کوتاه می شود به این ترتیب ارتباط بین باغدار و خریدار نهایی و تاجر برقرار نشده است.

وی افزود: اما زمانیکه این محصول وارد بورس کالا شود و به صورت فیزیکی یا گواهی سپرده کالایی مورد معامله قرار بگیرد، قیمت به صورت شفاف وعادلانه تعیین شده و دست دلالان از این محصول کوتاه می شود و رقمی که به دلیل مخفی کاری به جیب دلالان می رود به صورت روشن و شفاف نصیب باغدار می شود؛ بنابراین می توان گفت عرضه پسته در بورس کالا باعث حذف دلالان و واقعی شدن قیمت محصول می شود.

صائمی اظهار کرد: ضمن اینکه عرضه پسته در بورس کالای ایران باعث می شود تا کیفیت ارائه محصول افزایش یابد زیرا زمانی که مباشر نزد بورس کالا وثیقه می گذارد، موظف است کالا را با استاندارد و کیفیت مناسب به مشتری خارجی و خریدار ارائه کند که این امر موجب می شود تا کیفیت محصول صادراتی ایران افزایش پیدا کند و مشتری نهایی از محصول خریداری کرده راضی باشد.

به گفته این تولید کننده پسته، در دامغان ۱۴ هزار هکتار پسته کاری وجود دارد و حدود ۱۵ هزار تن پسته در این شهر تولید می شود که براساس برنامه ریزی صورت گرفته، بخشی از پسته تولید شده این شهر در بورس کالای ایران عرضه می شود.

منیع:آنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها