پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۳۹ هزار و ۴۴۴ تن بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم عرضه ها ۵۴ هزار و ۱۹۴ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۲۰ هزار و ۴۵ تن رقم خورد.

در هفته آخر شهریور ماه، معاملات محصولات پلیمری آرامش بیشتری به نسبت هفته ماقبل خود داشت، به طوریکه حجم عرضه ها با افزایش اندک نسبت به هفته ماقبل روبه رو شده بود اما حجم معاملات اندکی کاهش داشت. از این رو در کل بیش از ۷۲ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد، همچنین در این بین ۲۸ گرید از ۶۸ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

از سوی دیگر حجم تقاضا در هفته گذشته بیش از ۲۷ هزار تن کاهش داشت، به این ترتیب در مجموع دو هفته اخیر تقاضا نزدیک به ۱۳ هزار تن کاهش را تجربه کرد، به گفته کارشناسان بازار، افت تقاضا به دلیل کاهش جذابیت برخی از گریدها  رخ داده است.

عرضه ها

به این ترتیب در هفته ای که گذشت بیشترین افزایش عرضه مربوط به گروه پلی پروپیلن نساجی با ۲هزار و ۵۶۸  تن بود، همچنین پلی اتیلن سنگین تزریقی با یک هزار و ۹۷۲ تن در رتبه بعدی قرار داشت. گروه پلی اتیلن سنگین بادی نیز یک هزار و ۳۰  تن افزایش عرضه را در هفته گذشته تجربه کرد.

در همین حال بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سبک خطی با  یک هزار و ۸۴۰ تن است ؛ همچنین گروه پلی اتیلن سنگین فیلم نیز یک هزار و ۴۵۲ تن کاهش داشت. PVC  نیز با کاهش عرضه یک هزار و ۴۵۰  تنی از دیگر کالاهایی بود، که کاهش عرضه بالایی را تجربه کرد.

کالاهای جذاب بازار

از سوی دیگر بیشترین تقاضا در هفته گذشته مربوط به گروه پلی پروپیلن نساجی با ۴۲ هزار و ۴۴۹ تن بود، بعد از آن گروه پلی پروپیلن شیمیایی با ۲۷ هزار و ۵۹۲ تن تقاضا قرار داشت، گروه سومی که تقاضای بالایی داشت PVC بود که ۱۵ هزار و ۲۴۶ تن تقاضا را ثبت کرد. کمترین تقاضا هم مربوط به گروه های پلی استایرن با ۵۵۰ تن و پلی اتیلن سنگین فیلم با یک هزار و ۸۰۴ تن بود.

با همه تفاسیر در بررسی جذاب ترین محصولات پلیمری هفته گذشته، پلی اتیلن سنگین اکستروژن پتروشیمی جم با رقابت بالا از سوی معامله گران خریداری شد و صدر کالاهای مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت و پس از آن ۱۱ گرید پلی پروپیلن ها در صدر جدول پرطرفدارهای بازار قرار گرفتند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها