طلا

در حالی که طی ساعات آینده نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا اعلام خواهد شد، قیمت طلا در بازارهای جهانی با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به ۱۳۱۰ دلار رسید.

بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۲۵ درصد افزایش به بیش از ۸۴۶ تن رسیده است. ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن و سبدی از ارزهای معتبر بین المللی تغییر چندانی نداشته است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز پس از آنکه شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شده، تثبیت شده است.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست فدرال رزرو هستند، بهره اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا با افزایش روبرو شده است. به نظر می رسد هنوز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال وجود دارد و این مساله می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.

شش منبع آگاه نیز به رویترز گفتند که سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا بر سر متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی و برنامه خرید اوراق قرضه این بانک اختلاف نظر اساسی دارند.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که شاخص اعتماد اقتصادی در آلمان طی ماه سپتامبر با افزایش نسبی روبرو شده است. به نظر می رسد رشد اقتصادی آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو طی ماه های آینده نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

میزان ساخت و ساز مسکن در آمریکا نیز طی ماه اوت برای دومین بار متوالی با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی آمریکا و اروپا و سایر بانک های مرکزی مهم جهان قرار خواهد داشت. تنش های سیاسی در عرصه بین المللی نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها