• ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 12647
سکه

حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۱ هزار و ۳۳۷ قرارداد و ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در همین حال روز گذشته در بازار نقدی، هر سکه طرح جدید با افت ۷ هزار تومانی مواجه شد. افت نرخ دلار در شرایط تعطیلی بازار طلای جهانی عامل فشار بر قیمت سکه شد. در بازار طلای جهانی، رشد نرخ تورم بیشتر از پیش‌بینی کارشناسان، برای اولین بار در ۵ ماه احتمال یک بار افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را تقویت کرد.

اما رشد یورو و پوند شاخص دلار را مجددا نزولی کرد. با وجود افت شاخص دلار، ثبت رکورد در بازارهای سهام آمریکا طلا را به زیر سطح ۱۳۲۰ دلاری رساند. نشست هفته جاری فدرال رزرو بر طلا اثرگذار است. تردیدها نسبت به بازارهای اثرگذار و چشم‌انداز کاهش تقاضای مناسبتی سکه در محرم حباب (بیشتر بودن قیمت بازاری از ارزش ذاتی)سکه را اندکی تخلیه کرد.

در معاملات آتی سکه در روز گذشته ۳ سررسید آتی سکه روندی مثبت و ۲ سررسید دیگر نیز منفی بودند. به این ترتیب قرارداد سکه سررسید آبان ماه افت ۰.۲۱ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روزیکشنبه ۰.۰۸ درصد افت داشت.

از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز یکشنبه ۰.۰۵ درصد رشد داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۱ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزارتومان داد و ستد شد.

در آخر قرارداد آتی سکه تحویل تیر ماه سال ۹۷ با ۰.۱۹ درصد افزایش با رقم یک میلیون و ۴۲۲ هزارتومان داد و ستد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها