Gold-News.jpgقیمت طلای جهانی در هفته جاری تحت تاثیر اخبار مهمی همچون آمارهای اقتصادی آمریکا و چین و اعلام سیاست های جدید پولی منطقه یورو از سوی انتشار بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی، اوضاع اقتصادی نگران کننده چین و کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا نیز منجر به کاهش ارزش دلار شده و این مساله نیز بر افزایش قیمت طلا موثر بوده است.

کاهش شدید قیمت جهانی نفت و افت شاخص سهام چین نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است. قیمت نفت به کمتر از ۳۰ دلار در هر بشکه رسیده که این رقم در ۱۲ سال اخیر بی سابقه بوده است.

شاخص سهام بورس وال استریت نیز روز جمعه با ۲ درصد کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در ۱۵ سال اخیر رسیده است.

همچنین شاخص ارزش دلار نیز در هفته گذشته با کاهش ۰/۱۳ درصدی همراه شده است. میزان خرده فروشی و تولیدات صنعتی آمریکا نیز طی ماه دسامبر با کاهش همراه شده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳ درصد رشد داشته است و به نظر می رسد طی روزهای آینده نیز انتشار آمارهای اقتصادی مهم چین و آمریکا و تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد داشت.

دیروز دوشنبه ۱۸ ژانویه بازارهای آمریکا به خاطر روز مارتین لوتر کینگ تعطیل بود.

از طرفی امروز سه شنبه چین آمارهای مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه چهارم و تولیدات صنعتی را منتشر می کند، این در شرایطی است که طی این روز شاخص اعتماد اقتصادی آلمان نیز منتشر خواهد شد.

روز چهارشنبه آمریکا آمارهای مربوط به نرخ تورم و فروش مسکن را منتشر خواهد کرد و بانک مرکزی کانادا تصمیم نهایی خود در خصوص نرخ بهره را اعلام می کند .

روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا نرخ بهره خود را منتشر می کند و سیاست های جدید پولی منطقه یورو اعلام خواهد شد.

آمریکا نیز در همین روز آمارهای تولیدات صنعتی را منتشر خواهد کرد. آمارهای مربوط به مدعیان دریافت بیمه بیکاری آمریکا نیز اعلام می شود.

منبع: پایگاه اینترنتی اینوستینگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها