سکه

حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۶۱۷ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۷۸۵ میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در همین حال روز گذشته در بازار نقدی، در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی چهارمین افت پیاپی را تجربه کرد تا به میانه کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نزدیک‌تر شود. سکه که روز شنبه با افت ۴ هزار تومانی از کانال یک میلیون و۲۶۰ هزار تومان پایین رفته بود، روز یکشنبه با ۷هزار تومان افت دیگر به بهای یک میلیون و ۲۵۱ هزار تومان رسید. این قیمت در شرایطی ثبت شد که در معاملات فردایی نرخ‌های پایین‌تر و حتی زیر سطح روانی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نیز برای فلز گرانبهای داخلی ثبت شد.

به این ترتیب نیم سکه با ۷ هزار تومان افت از مرز ۶۵۰ هزار تومان پایین رفت و به قیمت ۶۴۶ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با ۵ هزار تومان کاهش از محدوده ۳۶۰ هزار تومانی خارج شد و به بهای ۳۵۷ هزار تومان رسید. علاوه بر بازار سکه، در بازار طلا نیز روند قیمت کاهشی بود. روز گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار، هزار و ۳۹ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۲۳ هزار و ۱۶۷ تومان رسید.

در معاملات آتی سکه در روز گذشته ۶ سررسید آتی سکه همسو با بازار نقدی طلا روندی منفی داشت. به این ترتیب قرارداد سکه سررسید آبان ماه افت ۰.۲۹ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار تومان داد و ستد شد.در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز شنبه ۰.۲۲ درصد افت داشت.

از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز شنبه ۰.۱۳ درصد افت داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۱۶ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۸۵ هزارتومان داد و ستد شد.

در آخر همچنین قرارداد آتی سکه تحویل تیر ماه سال ۹۷ با ۰.۱۵ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۴۲۰ هزارتومان داد و ستد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها