استاندار كرمان

استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی بورس پسته در استان کرمان گفت: پیگیر راه‌اندازی بورس خرما در استان کرمان هستیم.

به گزارش "پایگاه خبری بورس کالای ایران" به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در بیست وششمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی در محل سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری کرمان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم اختیارات بیشتری برای بانک‌ها اخذ کنیم اظهارداشت: بورس کالا باید مبنای کار در صادرات کالا باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بورس پسته در استان کرمان تصریح کرد: پیگیر راه‌اندازی بورس خرما در استان کرمان هستیم.

استاندار کرمان مبادله با 158 کشور اروپایی را از آثار برجام برشمرد و افزود: دولت یازدهم تحول جدی در گمرک ایران ایجاد شد و کمترین چالش‌های صادراتی را در این دولت داشته‌ایم.

وی از احداث خطوط ریلی فرعی به سمت کارخانجات و معادن با مشارکت بخش خصوصی و دولتی خبر داد و افزود: تراز تجاری استان کرمان در سال گذشته مثبت بوده است.

رزمحسنی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال جاری نیز تراز تجاری استان کرمان مثبت خواهد شد تصریح کرد: باید رانت و فساد را از تمام بخش‌ها حذف کنیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان یک استان غیرمرزی است و کالاهای قاچاق موجود در این استان از استان‌های مرزی وارد می‌شود افزود: بیش از 45 میلیون تن تولید کالا در استان کرمان است که 30 میلیون تن آن از طریق شبکه حمل و نقل ریلی و بقیه از شبکه جاده‌ای جابه‌جا می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید نظام تمرکزگرایی را به نظامات مختار اقتصادی تبدیل کنیم اظهارداشت: اختیارات سازمان‌های محیط زیست و میراث فرهنگی به استان کرمان اعطا شده است و اگر اختیارات بیشتری داده شود، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی از نبود دانش صادراتی در زمینه محصول، بسته‌بندی، بازاریابی، دسترسی به بازار هدف و قیمت تمام‌شده خبرداد و افزود: این موارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها