طلا

قیمت طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی تحت تاثیر تنش های مربوط به کره شمالی با افزایش روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز برای پنجمین روز متوالی با افزایش روبرو شده است که علت اصلی آن ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع شبه جزیره کره و تشدید تنش ها بین آمریکا و کره شمالی بوده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای ناامید کننده نرخ تورم در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده داشته است. اکنون بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا احتمالا تا پایان امسال نرخ بهره را برای سومین بار افزایش نخواهد داد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۳۳۹ دلار رسیده استقیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از ۱۳۳۴ دلار رسید که این بالاترین رقم از اوایل سپتامبر بوده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با کاهش روبرو شده و ارزش دلار آمریکا نیز بار دیگر کاهش یافته است. ادامه تنش ها در شبه جزیره کره تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است.

یک دیپلمات ارشد کره شمالی روز سه شنبه تاکید کرد که پیونگ یانگ در حال آماده کردن "هدایای بیشتری" برای آمریکا است. کره شمالی به تازگی ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است که ظاهرا قوی ترین آزمایش هسته ای این کشور از سال ۲۰۰۶ میلادی به شمار می رود.

برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا خواستار به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده شده اند. انتشار امارهای ناامید کننده و ضعیف تورم تاثیر زیادی بر نگرانی مقام های فدرال رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی داشته است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که میزان سفارش برای کالاهای آمریکایی طی ماه جولای با بیشترین کاهش در ۳ سال اخیر روبرو شده است.

به نظر می رسد برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص بازار ارز و طلا داشته باشد. به نظر  می رسد بانک مرکزی اروپا در این نشست نرخ بهره را تغییر نمی دهد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر مهمی بر قیمت طلا در ساعات آینده خواهد داشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها