آمار تولید فولاد خام ارائه شده از سوی ۶۵ کشور به انجمن جهانی فولاد در ماه ژوئن سال جاری به میزان ۱۳۶ میلیون تن بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با ۲.۴ درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از پایگاه WSA، تولید فولاد خام در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۵ به میزان ۸۱۳ میلیون تن بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته است. در خاورمیانه تولید فولاد خام با رشدی ۲.۹ درصدی همراه بوده است در حالی که در نیمه نخست سال جاری میلادی، تولید این محصول در کشورهای حوزه CIS و آمریکای شمالی به میزان ۶.۹ درصد کاهش مواجه شده است. تولید فولاد خام در آسیا با کاهش تولید ۱.۵ درصدی و در اتحادیه اروپا با رشد ۰.۵ درصدی همراه بوده است. تولید این محصول در آمریکای جنوبی نسبت به ۶ ماهه مشابه در سال گذشته تغییری نداشته است.

تولید فولاد خام در چین در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، به میزان ۶۹ میلیون تن بوده است که منفی ۰.۸ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل نشان می دهد. همچنین در ژاپن حجم فولاد خام تولید شده به ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است که نشان دهنده کاهش تولید به میزان ۶.۲ درصد در مقایسه با دوره مشابه است. تولید فولاد خام در هند به میزان ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده که در مقایسه با ژوئن سال ۲۰۱۴، رشدی ۰.۸ درصد را به ثبت رسانده است. کره جنوبی نیز با تولید ۵.۹ میلیون تن فولاد در ماه ژوئن سال جاری میلادی کاهشی ۳.۶ درصدی را تجربه نموده است.

تولید فولاد

 

در اتحادیه اروپا، آلمان ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام را در ماه ژوئن ۲۰۱۵ تولید کرده که ۵.۸ درصد افزایش را نسبت به ژوئن سال قبل نشان می دهد. علاوه بر این تولید فولاد خام در ایتالیا در ماه ژوئن یک میلیون و ۹۰۰ هزار ثبت شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۱.۴ درصد کاهش داشت. تولید فولاد خام در فرانسه نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده که با کاهش ۱.۳ درصدی مواجه شده است. در ژوئن ۲۰۱۵، اسپانیا با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام، کاهشی ۳.۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل تجربه کرد.

تولید فولاد خام ترکیه نیز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که نشان دهنده کاهش تولید به میزان ۴.۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است. تولید فولاد خام در روسیه در ماه ژوئن با ۷.۵ درصد کاهش به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

در اوکراین ۲ میلیون تن فولاد خام در ماه گذشته میلادی تولید شد که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با ۲۱.۸ درصد کاهش همراه بوده است.

تولید فولاد خام در ایالات متحده نیز با ۸.۵ درصد کاهش به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.

تولید فولاد خام در برزیل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که ۲.۱ درصد افزایش تولید را نشان می دهد.

براساس این گزارش، تولید فولاد خام در ایران طی ماه ژوئن سال جاری میلادی به یک میلیون و ۴۲۸ هزار تن رسیده است که این میزان در مقایسه با رقم یک میلیون و ۴۰۸ هزار تن در دوره مشابه سال ۲۰۱۴ رشدی ۱.۵ درصدی را نشان می دهد. همچنین طی ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی در ایران، تولید فولاد خام به ۸ میلیون و ۳۷۲ هزار تن رسیده است که نسبت به ۸ میلیون و ۱۵ هزار تن در سال ۲۰۱۴، با ۴.۵ درصد رشد همراه بوده است.

 

تولید فولاد

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، نرخ استفاده از ظرفیت تولید فولاد خام در ۶۵ کشور از ۷۲.۲ درصد بوده است. این درصد نسبه به سال ۲۰۱۴ میلادی به ۳.۵ درصد کاهش مواجه شده است. در مقایسه با ماه می سال جاری این رقم ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

منبع: امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران

FacebookTwitterGoogle+

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها