نفت

قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۳۵ سنت کاهش یافت و به ۵۲ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز در حالی که قیمت نفت خام آمریکا به دلیل توقف تولید در مناطق طوفان زده افزایش یافته، قیمت نفت برنت به دلیل هجوم سرمایه ها به بازار طلا بعد از آزمایش هسته ای کره شمالی با افت مواجه شده و بازار نفت وضعیت آشفته ای پیدا کرده است.

در همین حال، بعد از آزادسازی سوخت از ذخایر اضطراری آمریکا و مشخص شدن اینکه خسارات وارده به زیرساخت های نفتی آمریکا در خلیج مکزیک چندان گسترده نبوده، قیمت بنزین در این کشور کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۱۳ سنت افزایش نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به ۴۷ دلار و ۴۲ سنت رسید. تجار گفتند این افزایش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت ناشی از تعطیلی فعالیت های تولید نفت بعد از طوفان هاروی بوده است.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۳۵ سنت کاهش یافت و به ۵۲ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید.

اداره فدرال ایمنی و حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد، حدود ۵.۵ درصد، معادل ۹۶ هزار بشکه از ظرفیت تولید روزانه نفت آمریکا در خلیج مکزیک همچنان تعطیل است.

در عین حال، پالایشگاه هایی که برای تولید سوخت از نفت خام استفاده می کنند، به تدریج در حال از سر گیری فعالیت های خود هستند. خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی نیز کم کم در حال بازگشت به وضعیت عادی هستند.

با این وجود، بسیاری از تحلیلگران معتقدند، ماه ها طول خواهد کشید که صنعت نفت آمریکا به طور کامل خسارات ناشی از طوفان هاروی را ترمیم نماید.

طوفان هاروی هفته گذشته موجب بارش شدید باران در سواحل خلیج مکزیک در ایالت های تگزاس و لوئیزیانای آمریکا شد و حدود یک چهارم از کل ظرفیت پالایشگاهی آمریکا را به تعطیلی کشاند. این مسئله موجب افزایش قابل توجه قیمت بنزین در آمریکا شد.

در خارج از آمریکا، بازارها با نگرانی در حال دنبال کردن تحولات مربوط به کره شمالی هستند. ارتش این کشور آخر همین هفته ششمین و قوی ترین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها