بطری

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت به رقم ۳۵هزارو ۵۴۹ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات ۴۷ هزار و ۷۸۱ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۶۷ هزار و ۲۳۸ تن بود.

به گفته کارشناسان، حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت نسبتا خوب بود. البته در گروه پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری شاهد کاهش رقابت و تقاضا بودیم. به نظر می رسد واردات توانسته بازار این کالا را آرام کند.

به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات بطری BG۷۸۱ با ۱۵۱۸ تن عرضه ۴۴۳۳ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۵۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۷۴ تومان بود.

در گروه پلی پروپیلن های نساجی هم رقابت ۵ تا ۶ درصد رقم خورد، به طوری که پلی پروپیلن نساجی RG۱۱۰۲XK  رجال ۳۹۹ تن عرضه و ۱۷۶۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۳۵ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزارو ۱۰ تومان رقم خورد.

در همین حال پلی استایرن ها هم در هفته ای که گذشت جذاب بودند، به طوری که درصد رقابت آنها از یک درصد تا ۴ درصد رقم خورد. به طوری که پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰ پتروشیمی تبریز با ۶۰۰ تن عرضه ۱۶۷۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۹۹۷ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۳۸۴ تومان رقم خورد.

در گروه های دیگر نیز شاهد رقابت های اندک بودیم به طوری که پلی اتیلن سنگین اکستروژن پتروشیمی شازند و جم با ۲ درصد رقابت مورد معامله قرار گرفتند، به گفته کارشناسان حجم بالای عرضه که در حدود ۵ هزارتن بود، از دلایل بازار آرام این محصولات است.

همچنین پلی اتیلن های سنگین تزریقی هم با عرضه ۷ هزارتن جز کالاهایی بودند که با توجه به حجم عرضه های بالا، بازاری آرام و متعادل را داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها