طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا که روز سه شنبه به بالاترین سطح خود در ۱۰ ماه اخیر رسیده بود، امروز چهارشنبه بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و کاهش تنش های مربوط به بحران کره شمالی با افت نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز به کمتر از ۱۳۱۳ دلار رسیده استقیمت طلا در آغاز مبادلات امروز برای لحظاتی تا ۱۳۰۸ دلار نیز کاهش یافته بود.

این گزارش افزودقیمت طلا روز گذشته تا سطح ۱۳۲۵ دلار در هر اونس افزایش یافته بود که این رقم از ۹ نوامبر بی سابقه بوده است.

ارزش دلار آمریکا که روز گذشته به پایین ترین سطح خود در ۲ سال و نیم اخیر رسیده بود، با کاهش تنش های کره شمالی بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

کره شمالی اعلام کرده است که یک فروند موشک بالستیک میان برد را برای مقابله با مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی شلیک کرده است. این اقدام می تواند یک تهدید جدی برای جزیره گوام و تاسیسات نظامی آمریکا در منطقه باشد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که اقدام کره شمالی در پرتاب موشک جدید اقدامی غیر قابل قبول و غیر مسؤلانه است.

وی افزود: هیچ کشوری نباید تبعات آزمایش موشکی کشور دیگری را متحمل شود.

موشک شلیک شده از نوع بالستیک بوده و حریم هوایی ژاپن را نقض کرده است.

وقوع طوفان هاروی موجب شده است تا یک پنجم ظرفیت پالایشگاهی آمریکا تعطیل شود. این مساله موجب تشدید نگرانی ها نسبت به وضعیت عرضه بنزین در آمریکا شده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که شاخص اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا طی ماه اوت به بالاترین سطح خود در ۵ ماه اخیر رسیده است. قیمت مسکن نیز طی ماه ژوئن با افزایش روبرو شده است.

این آمارها نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در شش ماه دوم امسال احتمالا بهتر و بالاتر از پیش بینی های اولیه خواهد بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۸۱۶ تن رسیده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و تنش های سیاسی بین المللی قرار خواهد داشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها