طلا

کره شمالی موشکی را پرتاب کرد که از روی ژاپن هم عبور کرد و این مسأله کاملاً روی طلا، دلار و دارایی‌های نقدشونده تأثیر گذاشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی با افزایش تنش‌ها در منطقه کره شمالی ۹ دلار افزایش یافت و به بیشترین میزان ۱۰ ماه گذشته رسید. 

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت ۱۳۱۵ دلار و ۵۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۳۱۹دلار و ۵۰ سنت به فروش رفت.

قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته ۴۷.۱ دلار افزایش داشت اما نسبت به یک سال گذشته با ۷ دلار کاهش همراه شد. در گروه سایر فلزات گرانبها هم هر اونس نقره ۲ سنت افزایش داشت و فلزات گرانبهای پلاتینیوم و پالادیوم نیز افزایش‌هایی به ترتیب یک و ۲ دلار را تجربه کردند.

بررسی روند قیمتی یک ماه گذشته نشان می‌دهد که کمترین قیمت طلا در ۷ آگوست ۱۲۵۸ دلار در هر اونس بود که پس از آن روند قیمتی را تا رسیدن به ۱۲۸۹ دلار طی کرد و دوباره با فراز و فرودهایی همراه شد. قیمت طلا در ۲۴ آگوست روند افزایشی خود را ادامه داد و تا قیمت ۱۳۱۷ دلار در هر اونس نیز بالا رفت.

خبرگزاری رویترز نوشت امروز قیمت دلار با افزایش تنش‌ها در کره شمالی به بیشترین میزان ۱۰ ماه گذشته رسید.

با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در کره شمالی تقاضای سرمایه‌گذاران به سمت فلز کم‌ریسک طلا افزایش یافت و قیمت را بالا کشید.

کره شمالی موشکی را پرتاب کرد که از روی ژاپن هم عبور کرد و این مسأله کاملاً روی دلار و دارایی‌های نقدشونده تأثیر گذاشت.

روزنامه گاردین هم نوشت پس از آنکه کره شمالی موشکی را شلیک کرد که از روی ژاپن عبور کردند، سران آمریکا و ژاپن در گفت‌وگوی تلفنی ۴۰ دقیقه‌ای درباره این اقدام کره شمالی صحبت کردند. بعد از این گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور ژاپن شلیک موشک به سمت کشورش را تهدید جدی نامید و گفت این اقدامات صلح و امنیت منطقه‌ای را تخریب می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها