• ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 12146
نفت

بعد از آنکه طوفان سهمگین هاروی سواحل آمریکا در خلیج مکزیک را در نوردید و موجب تعطیلی تعداد زیادی از پالایشگاه ها و بخشی از فعالیت های تولید نفت آمریکا شد، بازارهای نفت شاهد آشفتگی بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، این در حالی است که قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم ها در طی ۲ سال گذشته رسیده  است، زیرا سیل عظیم ناشی از طوفان بسیاری از پالایشگاه های واقع در ساحل خلیج مکزیک را به تعطیلی کشانده است.

در بازار نفت خام، قیمت نفت برنت به دلیل تعطیلی خطوط لوله نفتی در لیبی افزایش یافته، اما قیمت نفت خام آمریکا به دلیل کاهش تقاضای ناشی از تعطیلی پالایشگاه ها، کاهش داشته است.

طوفان هاروی شدیدترین طوفانی است که در طی بیش از ۵۰ سال گذشته ایالت تگزاس را در نوردیده و موجب کشته شدن دست کم ۲ تن شده است. همچنین بندر هیوستون و چندین پالایشگاه تعطیل شده اند.

مرکز ملی طوفان های آمریکا اعلام کرد، هاروی در حال دور شدن از سواحل خلیج مکزیک است اما انتظار می رود تا روز سه شنبه در بقیه مناطق باقی بماند و سیل از شرق تگزاس به سمت لوئیزیانا گسترش یابد.

ایالت تگزاس ظرفیت پالایش روزانه ۵.۶ میلیون بشکه نفت را داراست و ظرفیت ایالت لوئیزیانا نیز ۳.۳ میلیون بشکه است. انتظار می رود در نتیجه طوفان بیش از ۲ میلیون بشکه از ظرفیت پالایش نفت در این ایالت ها تعطیل شود.

قیمت بنزین در آمریکا با ۷ درصد افزایش به ۱.۷۷۹۹ دلار در هر گالون رسیده که بالاترین رقم از جولای ۲۰۱۵ تاکنون است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۱۷ سنت، معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۴۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.بر اساس اعلام دولت آمریکا حدود ۲۲ درصد، یعنی ۳۷۹ هزار بشکه از تولید نف در خلیج مکزیک متوقف شده است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها