فلزات اساسی

گزارش اکونومیک تایمز در ماه جاری نشان می دهد که فلزات پایه در این ماه فراز و نشیب های زیادی داشتند و روند متفاوتی را تجربه کردند.

به گزارش «اختصاصی پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در ماه جاری فلزات پایه فراز و نشیب های زیادی داشتند که برخی از آن ها در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.افزایش میزان بهره توسط دلال ها روی فلزاتی مانند نیکل و مس و آلومینیوم تاثیر گذار بود.این عملکرد دلالان موجب کاهش قیمت نیکل و آلومینیوم و رشد قیمت مس شد.سرب و روی نیز با افزایش میزان تقاضا روند صعودی داشتند.

نگاهی گذرا به آنالیز برخی کالا های بورسی داریم.

نیکل:با کاهش میزان بهره توسط دلال ها و به موجب آن کاهش تقاضا در بازار، قیمت نیکل در ماه سپتامبر ۰.۴۶ درصد سقوط کرد.به همین دلیل بود که قیمت این محصول در ماه آگوست نیز ۴۴ درصد کاهش داشت.

سرب: به گفته تحلیل گران قیمت سرب در ماه جاری با روند صعودی تقاضا از جانب سازندگان باتری رو به رو شد و ۰.۳۳ درصد افزایش یافت.

مس: افزایش میزان بهره از سوی دلالان روی مس نیز تاثیر داشت و قیمت آن را در ماه جاری ۰.۳۶ درصد بالا برد.مبادلات این فلز در ماه نوامبر نیز ۰.۳۰ درصد رشد قیمت داشته است.

آلومینیوم: قیمت این فلز ۰.۴۹ درصد افزایش داشت به همین دلیل دلال ها تلاش داشتند تا میزان تقاضای مصرف کنندگان را کاهش دهند و این امر موجب کاهش قیمت آلومینیوم در ماه سپتامبر شد.

روی: با افزایش اندک تقاضا از جانب مصرف کنندگانقیمت روی ۰.۳۳ درصد افزایش یافت.این روند صعودی در تقاضا موجب رشد قیمت تا ماه سپتامبر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها