طلای آبشده

طی هفته گذشته با پایداری قیمت هر اونس طلا در اوایل هفته بالای دلار ۱۲۸۰، شاهد حمایت طلا در بازار داخلی بودیم.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در پایان هفته آبشده آن به دامنه مقاومتی ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و در سکه نقدی تا دامنه یک میلیون و ۲۱۳ هزار تومان و اونس طلا با توجه به حمایتی دامنه ۱۲۷۶ الی ۱۲۷۰ توانست برگشت خوبی را تجربه کند و طلا در بازار خارجی و داخلی در هفته گذشته با بالاترین سطح قیمتی خود در هفته های اخیر بسته شد.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

در حال حاضر قیمت با توجه به حرکات شارپی که ایجاد کرده، در بالای ۱۲۹۰ دلار در حال نوسان است، و مقاومت کلیدی فعلی ۱۲۹۵ و حمایت ۱۲۷۵ و مقاومت دور ۱۳۰۰ و حمایت دور ۱۲۶۷ دلار است. انتظار می رود که با توجه به حمایت قوی هفته گذشته، اونس طلا باز هم در دامنه ۱۳۰۰ الی ۱۲۸۰ دلار در حال نوسان باشد.

سناریو های احتمالی اونس طلا

سناریو مقاومتی؛ همچنان اونس طلا با مقاومت ۱۲۹۵ و ۱۳۰۰ دلار قادر به رشد بیشتر نیست، بنابراین با توجه به وضعیت فعلی و مقاومت های اشاره شده، احتمال کاهش قیمت تا محدوده ۱۲۸۰ دلار وجود دارد که رویت دامنه ۱۲۹۵ الی ۱۳۰۰ قبل از رسیدن به سطح ۱۲۸۰ دلار می تواند منجر به کاهش قیمت به اهداف ۱۲۹۰ ، ۱۲۸۶ و در نهایت ۱۲۸۰ دلار شود.

سناریو حمایتی؛ پس از تشکیل سناریوی مقاومتی و کاهش تا دامنه ۱۲۸۰ دلار با عدم شکست ۱۲۷۹ دلاری، احتمال برگشت قیمت و حمایت به سمت اهداف ۱۲۸۶،  ۱۲۹۰ و ۱۲۹۵ دلار وجود دارد.

اما در صورت شکست مقاومت ۱۳۰۰ دلاری اهداف ۱۳۰۸ دلار و در صورت ادامه نزول و شکست سطح حمایتی ۱۲۷۶ دلار، احتمال کاهش به سمت ۱۲۷۰ و ۱۲۶۷ دلار در هر اونس وجود دارد.

تحلیل طلای آبشده نقدی در هفته جاری

در نمودار آبشده نقدی قیمت همچنان درگیر مقاومت خود است و در هفته جاری قیمت آبشده طلای نقدی مقاومت ۵۱۸ هزار الی ۵۲۰ هزار تومان را در پیش دارد و محدوده های حمایتی آن قیمت های ۵۱۵ هزار، ۵۱۱ هزار، ۵۰۹ هزار و ۵۰۷ هزار تومان است که در مرحله اول با عدم شکست مقاومت فعلی در آبشده نقدی قیمت حمایت های فوق را می تواند رویت کند.

همچنین پس از رویت دامنه ۵۱۱ هزار الی ۵۱۰ هزار تومان و با عدم شکست سطح قیمتی ۵۰۹ هزار و یا ۵۰۷ هزار تومان احتمال برگشت قیمت در هفته جاری به سمت اهداف ۵۱۵ هزار تا ۵۱۸ هزار تومان وجود دارد و شکست لایه حمایتی فوق منجر به کاهش به سمت ۵۰۶ هزار و حتی ۵۰۳ هزار تومان می شود.

تحلیل آبشده شنبه ای در هفته جاری

در نمودار آبشده طلا شنبه ای قیمت در سطح مقاومتی ۵۲۱ هزار تومان قرارگرفته است که در صورت شکست این مقاومت، منجر به رشد به سمت هدف ۵۲۵ هزار تومان می شود و با رویت دامنه این سطح با حرکت شارپی نزولی می تواند مواجه شود.

اما در حال حاضر عدم شکست سطح مقاومت فعلی همچنان از رشد قیمت جلوگیری می کند که در صورت عرضه در سطح مقاومتی، باز هم احتمال کاهش قیمت به سمت حمایت های ۵۱۶ هزار و ۵۱۳ و ۵۰۹ هزار تومان وجود دارد.

دامنه ای که خریدار می تواند از آن ها حمایت کند، محدوده ۵۱۴ هزار تومان است که با عدم شکست سطح ۵۱۳ هزار تومان امکان پذیر است و اهداف بعدی آن شامل ۵۱۶ هزار تا ۵۱۸ هزار تومان در هفته جاری بوده و دامنه حمایتی دوم در محدوده ۵۱۰ هزار تومان است که با عدم نزول و عدم شکست سطح ۵۰۹ هزار تومان، احتمال برگشت افزایشی به سمت ۵۱۳ هزار و ۵۱۶ هزار تومان الی ۵۱۸ هزار تومان در هفته جاری وجود دارد.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در نمودار سکه نقدی در هفته گذشته مشاهده شد که قیمت با شکست سطح حمایتی یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و با عدم شکست سطح مقاومتی یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان، توانست به دامنه حمایتی خود دسترسی پیدا کند و پس از رویت دامنه حمایتی مورد برگشت قرار گیرد، که در حال حاضر هر دو سناریو اتفاق افتاده است و سکه نقدی با رویت دامنه حمایتی یک میلیون و ۲۰۵ هزار الی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با رشد تا دامنه یک میلیون و ۲۱۳ هزار تومان مواجه است که دیده می شود در سکه نقدی در هفته جاری قیمت بتواند تا دامنه یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان افزایش پیدا کند. در ادامه این روند مقاومت یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان باز هم می تواند برای فروشندگان مهم باشد و با عدم شکست این سطح انتظار کاهش قیمت و برگشت به سمت یک میلیون و ۲۱۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان در هفته جاری وجود دارد.

اما با شکست سطح مهم یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان فروشندگان تبدیل به خریدار خواهند شد و اهداف شکست این مقاومت شامل سطوح قیمتی یک میلیون و ۲۱۹ هزار، یک میلیون و ۲۲۲ هزار و یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان در هفته جاری است.

البته دامنه حمایتی تشکیل شده در محدوده یک میلیون و ۲۰۸ هزار الی یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان می تواند برای این هفته مهم باشد و با رویت این دامنه خریدار سعی به بالا بردن قیمت تا محدوده یک میلیون و ۲۱۰ هزار تا یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان را دارد و تاییدیه آن عدم شکست سطح حمایتی یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان است.

منبع:طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها