طلا

گزارش جدید موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس پیش بینی می کند که تشدید تنش ها بین آمریکا و کره شمالی موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس اعلام کرد: تنش های آمریکا و کره شمالی در کوتاه مدت حل و فصل نخواهد شد و تشدید این تنش ها موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا می شود.

بر اساس این گزارش سیمونا گامبرینی تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس در سخنانی تاکید کرد: تا زمانی که تنش بین آمریکا و کره شمالی وجود داشته باشد و هیچ اطمینانی نسبت به آینده اوضاع شبه جزیره کره به وجود نیاید، روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت و قیمت هر اونس طلا می تواند تا سطح 1350 دلاری افزایش یابد. قیمت طلا از سال گذشته که همه پرسی برگزیت برگزار شد، به این سطح قیمتی نرسیده است.

این گزارش افزود: اگر تنش در شبه جزیره کره منجر به آغاز یک جنگ تمام عیار شود، قیمت جهانی طلا با افزایش فزاینده و چشمگیری روبرو خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: اگر احتمال درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی به طور کلی از بین برود، آنگاه تمرکز سرمایه گذاران بین المللی به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا معطوف خواهد شد.

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش داده و برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری خود را آغاز کند.

موسسه کاپیتال اکونومیکس افزود: اگر ثابت شود که اظهارات و تهدیدات ترامپ چیزی جز لفاظی های تحریک آمیز نبوده، آنگاه این احتمال وحود دارد که قیمت طلا با افت نسبی روبرو شود و تمرکز سرمایه گذاران بین المللی بر روی سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا معطوف گردد.

گامبارینی افزود: به طور کلی تشدید ریسک سیاسی طی سال های اخیر عامل مهمی برای افزایش قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا بوده است، طی 40 سال گذشته درگیری های نظامی به خصوص جنگ هایی که آمریکا در آن دخالت داشته تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای راهبردی در بازارهای بین المللی داشته است.

نتایج تحقیق و بررسی موسسه کاپیتال اکونومیکس از 26 رویداد مهم جهانی از سال 1985 میلادی نشان می دهد که قیمت نفت و طلا تحت تاثیر تنش های سیاسی، درگیری های نظامی و اقدامات تروریستی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع: پایگاه اینترنتی رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها