سنگ آهن

رشد بازارهای فیوچرز و جو مثبت بازار فولاد چین سنگ آهن را در این کشور صعودی کرد به طوری که سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا ۱.۲۵ دلار هر تن بالا رفت و به ۷۶ دلار هر تن سی اف آر رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قرارداد ژانویه سنگ آهن در بورس دالیان نسبت به پنجشنبه گذشته ۳.۹ دلار رشد داشت و میلگرد در بورس شانگهای نیز ۱۳ دلار بالا رفت. البته بیلت در بازار چین تا ۶ دلار افت قیمت داشت در حالی که سه روز قبل آن صعودی بود.

پیش بینی کاهش عرضه فولاد در سپتامبر بر جو بازارهای فولاد و سنگ آهن اثر مثبتی داشته است. ظاهرا تعدادی از نوردکاران چینی در استان تانگشان نمی توانند طبق برنامه قبلی تا اول سپتامبر در خطوط و تولید خود مصرف زغال سنگ را به گاز طبیعی تغییردهند از این رو باید موقتا خطوط تولید را تعطیل کنند. در استان هبی نیز کارخانه هایی که موفق نشوند با محدودیت های زیست محیطی هماهنگ شوند باید تولید را موقتا تعطیل کنند. در واقع محدودیت تولید فولاد عامل اصلی حرکت سنگ آهن است.

البته عرضه سنگ آهن نیز کاهش یافته است به طوری که هفته گذشته استرالیا ۱۴.۲ میلیون تن سنگ آهن صادرات داشت که ۹.۶ درصد افت هفتگی داشت که به دلیل شرایط نامساعد جوی بود.

با این حال هنوز در بنادر چین موجودی سنگ آهن بالاست و اثرات منفی آن تا پایان سال جاری نمایان خواهد شد. از این رو شاید قیمت سنگ آهن تحت فشارهای جدیدی قرار گیرد.

منبع:ایفنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها