مسعود كرباسيان

مسعود کرباسیان با رای قاطع نمایندگان خانه ملت، وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مسعود کرباسیان رییس گمرک دولت یازدهم که به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی شده بود، توانست با ۲۴۰ رأی موافق به عنوان وزیر اقتصاد دولت دوازدهم انخاب شود.

وی در توضیحات برنامه پیش روی خود، بازار سرمایه را یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار توسعه اقتصادی کشور خواند و عنوان کرده بود این نهاد اقتصادی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و به زودی برنامه توسعه بورس را با مشورت مجلس عملیاتی خواهد کرد.

کرباسیان پیرامون اهداف و جهت گیری کلان بازار سرمایه و بدهی کشور در برنامه های پیشنهادی خود به موضوعاتی همچون افزایش شفافیت، سرعت، کارایی و عمق بازار سرمایه و بدهی، حمایت از سهام داران خرد، افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه، جذب سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه و بدهی ایران و در نهایت ظرفیت سازی برای توسعه بازار سرمایه و تقویت نقش آن در تامین مالی بنگاه‌ها اشاره کرده است.

وی اهم برنامه ها و پروژه های خود در حوزه بازار سرمایه و بدهی را توسعه کمی و کیفی ابزارها و نهادهای مالی در کنار بهبود نقش ارکان بازار سرمایه، بهبود نقدشوندگی در بازار سرمایه، ارتقاء اثربخشی و کارایی نظام نظارتی سازمان، بین المللی شدن بازار سرمایه و حضور در بازارهای بین المللی و توسعه آموزش و فرهنگ سرمایه‌گذاری و بهبود نظام اطلاع رسانی در بازار سرمایه اعلام کرد .

مسعود کرباسیان متولد ۱۳۳۵ در اصفهان است. وی دارای مدرک دکترا در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی است و معاون وزیر اقتصاد و ریاست گمرک کل کشور در دولت یازدهم را بر عهده داشته است.

گفتنی است در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، وکلای ملت به منظور تشکیل کابینه دوازدهم نظر خود را نسبت به ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت اعلام کرده و از ۱۷ وزیر پیشنهادی ۱۶ وزیر از مجلس رای اعتماد کسب کردند ؛ بنابراین تمامی وزرای پیشنهادی به جز وزیر نیرو راهی کابینه شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها