طلا

با کاهش تنش بین آمریکا و کره شمالی، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افت نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه در حالی با کاهش مواجه شده است که آرام شدن نسبی تنش بین آمریکا و کره شمالی موجب افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای آسیایی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۷۶ دلار رسیده است.

رهبر کره شمالی گزارشی را از ارتش این کشور در خصوص طرح و برنامه حمله موشکی به جزیره گوام و تاسیسات نظامی آمریکا در منطقه دریافت کرده است. رهبر کره شمالی گفته است، پیش از هر تصمیمی برای حمله به گوام، منتظر اقدامات بعدی آمریکا خواهد بود.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا هشدار داده است که ارتش آمریکا برای رهگیری و انهدام موشک های کره شمالی که به سوی گوام شلیک شود، آماده خواهد بود.

شاخص سهام در بازارهای جهانی و همین طور ارزش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با افزایش روبرو شده است. ارزش دلار نیز با افزایش نسبی همراه شده است.

پس از تهدید آمریکا برای اقدام نظامی علیه ونزوئلا، نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور خواستار برگزاری رزمایش نظامی در این کشور شده است. البته مادورو بار دیگر تاکید کرده است که خواستار گفتگو و مذاکره برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور است.

یکی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرده است که تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره افزایش خواهد یافت و برنامه کاهش تراز مالی فدرال رزرو نیز به زودی آغاز خواهد شد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر با ۰.۵۳ درصد افزایش به بیش از ۷۹۱ تن رسیده است. طی ساعات آینده آمارهای اقتصادی مهمی در آمریکا و منطقه یورو منتشر خواهد شد که می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

آمارهای رشد اقتصادی آلمان در سه ماه دوم امسال، شاخص قیمت مصرف کننده و تولید کننده در بریتانیا طی ماه جولای، تولیدات صنعتی نیویورک، شاخص قیمت واردات و صادرات آمریکا در ماه جولای ، آمارهای خرده فروشی آمریکا طی ماه گذشته از جمله مهمترین آمارهایی است که امروز منتشر می شود.

تحلیل تکنیکال وانگ تائو نیز نشان می دهد که قیمت طلا در کوتاه مدت احتمالا تا ۱۲۶۷ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها