• ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
  • کد خبر: 11760
طلا

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی اونس طلا طی هفته جاری.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته گذشته در طلا شاهد کاهش موقت و افزایش به سمت سقف قیمت ها بودیم، که در اونس طلا شاهد کاهش تا دامنه ۱۲۵۰ و پس از اصلاح وارد فاز افزایشی شد که توانست تا دامنه ۱۲۹۲ افزایش پیدا کند. و رو.های پر نوسانی در پایانه هفته سپری کرد و در سکه نقدی و آبشده طلا افزایش قیمت را رقم زدند که در آبشده طلا سقف قیمتی ۵۱۶۰۰۰ شکسته شد و تا مرز مقاومتی ۵۲۰۰۰۰ ادامه داده است و در سکه نقدی تا سقف فعلی ۱۲۳۰۰۰۰ افزایش پیدا کرد.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

در تحلیل هفته گذشته با توجه به سیستم معاملاتی طلا چارت دامنه حمایتی ۱۲۵۰ الی ۱۲۴۵ و دامنه مقاومتی ۱۲۷۵ الی ۱۲۷۲ بود که اونس طلا با عدم شکست مقاومت خود در ابتدای هفته توانست تا دامنه حمایتی اشاره شده کاهش پیدا کند و سپس با تقاضا عجیبی به دامنه مقاومتی خود قرار گرفته است و دیده می شود که مقاومت فعلی بین دامنه ۱۲۹۲ الی ۱۲۹۵ است و از دست رفتن این مقاومت، مقاومت بعدی آن ۱۳۰۸ در نظر گرفته می شود.

سناریو های احتمالی در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه اونس طلا بخواهد به افزایش خود ادامه دهد شکست اولین مقاومت ۱۲۹۵ نیاز دارد که هدف این شکست شامل ۱۳۰۰ الی ۱۳۰۸ خواهد بود که دیده می شود برای افزایش بیشتر نیاز مند شکست مقاومت ۱۳۰۸ است که اهداف شامل ۱۳۱۸ - ۱۳۲۵ - ۱۳۳۰ است.

سناریو مقاومتی: چنانچه اونس طلا قادر به شکست دامنه مقاومتی ۱۲۹۲ الی ۱۲۹۵ نباشد بار دیگر می تواند باعث کاهش تا دامنه حمایتی خود شود که دامنه حمایتی فعلی بین ۱۲۷۰ الی ۱۲۵۰ خواهد بود که با شکست نزولی ۱۲۸۰ شکل می گیرد و اهداف پیش رو ۱۲۷۵ - ۱۲۷۰ - ۱۲۶۶ - ۱۲۵۷ - ۱۲۵۲ است.

سناریو حمایتی: چنانچه در هفته جاری توانایی شکل گیری سناریو مقاومتی را داشته باشد انتظار حمایت و برگشت قیمت از محدوده ۱۲۵۷ الی ۱۲۵۲ وجود دارد که اهداف این برگشت می تواند مقاومت های : ۱۲۷۰ - ۱۲۷۶ - ۱۲۸۰ و ۱۲۸۵ باشد.

تحلیل آبشده نقدی طلا در هفته جاری

در نمودار هفتگی ابشده نقدی طلا شاهد شکست صعودی در سطح ۵۱۶۰۰۰ هستیم که در حال حاضر منجر به افزایش تا دامنه ۵۱۸۰۰۰ شده است، و اما مقاومت و حمایت های بررسی شده طبق پرایس اکشن شامل مقاومت های ۵۲۰۰۰۰ -۵۲۵۰۰۰ - ۵۳۲۰۰۰  و حمایت های ۵۱۶۰۰۰ - ۵۱۲۰۰۰ - ۵۰۶۰۰۰ - ۵۰۰۰۰۰ در این محدوده قیمت است که در حال حاضر مقاومت ۵۲۰۰۰۰ و حمایت ۵۰۷۰۰۰ بسیار مهم هستند که در هفته جاری قیمت با رویت دامنه مقاومت در صورت عدم شکست می تواند منجر به کاهش تا دامنه حمایتی، و رویت دامنه حمایتی ۵۰۹۰۰۰ الی ۵۰۷۰۰۰ در صورت شکست ۵۰۷۰۰۰ می تواند باعث افزایش دوباره قیمت به سمت مقاومت خود شود. و بهترین تقاضا و عرضه در هفته جاری در نزدیکی حمایت و مقاومت های گفته شده قرار دارند.

تحلیل آبشده شنبه ای طلا در هفته جاری

در نمودارهفتگی آبشده شنبه ای طلا همانند ابشده نقدی طلا شاهد مقاومت و حمایت های بررسی شده طبق پرایس اکشن شامل مقاومت های ۵۲۰۰۰۰ -۵۲۵۰۰۰ - ۵۳۲۰۰۰  و حمایت های ۵۱۶۰۰۰ - ۵۱۲۰۰۰ - ۵۰۶۰۰۰ - ۵۰۰۰۰۰ در این محدوده قیمت هستیم که سناریو های این نماد در حال حاضر مقاومت ۵۲۰۰۰۰ و حمایت ۵۰۹۰۰۰ بسیار مهم هستند در قیمت کنونی در محدوده مقاومت خود قرار دارد و در صورتی که این مقاومت شکسته نشود انتظار اصلاح قیمت تا محدوده حمایت ۵۱۱۰۰۰ الی ۵۰۹۰۰۰ و پس از رویت این دامنه برگشت قیمت برای افزایش با عدم شکست ۵۰۹۰۰۰ می تواند محیا شود و اهداف شامل ۵۱۶۰۰۰ و ۵۲۰۰۰۰ است.

تحلیل سکه نقدی طلا در هفته جاری

طبق تحلیل هفته گذشته سکه نقدی توانست با عدم شکست ۱۲۲۵۰۰۰ در ابتدای هفته تا دامنه برگشتی اشاره شده کاهش پیدا کند و پس از رویت دامنه ۱۲۱۱۰۰۰ با عدم شکست آن تا انتهای هفته تا دامنه ۱۲۳۰۰۰۰ افزایش پیدا کرد و دیده میشود که همچنان مقاومت فعلی ۱۲۳۲۰۰۰ و پس از شکست آن ۱۲۴۷۰۰۰ است و حمایت فعلی ۱۲۱۰۰۰۰ است که همچنان پایدار خواهد بود.

در ابتدایی هفته جاری در نظر دارد که با عدم شکست مقاومت فعلی بار دیگر به دامنه ۱۲۱۰۰۰۰ کاهش پیدا کند  و سپس با عدم شکست حمایت فعلی به دامنه مقاومتی باز گردد و  شکست مقاومت فعلی اهدافی شامل ۱۲۴۰۰۰۰ و ۱۲۴۷۰۰۰ در نظر دارد. و مقاومت میان مدت و اصلی ۱۲۶۸۰۰۰ است که می تواند در این محدوده مورد برگشت قرار گیرد، اما انتظار رویت این سطح در هفته جاری دور از انتظار خواهد بود و نیاز به پتانسیل بیشتری دارد.

منبع:طلاچارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها