سکه-طلا.jpg

در جریان معاملات دیروز در بازار آتی سکه طلا در بورس کالای ایران سرمایه گذاران بیش از ۷۲۰۰ قرارداد آتی سکه را مورد داد و ستد قرار دادند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی معاملات روز سه شنبه هفته جاری در بازار آتی سکه طلا سرمایه گذاران با خرید و فروش ۷۲۶۹ قرارداد ارزشی بیش از ۹۹۴ میلیارد ریال را رقم زدند.

بدین ترتیب، هر قرارداد سکه طلا برای تحویل در شهریور ماه امسال به قیمت ۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال داد و ستد شد که در مقایسه با معاملات روز پیش از آن با افت اندکی مواجه شد. در این سررسید سرمایه گذاران ۲۰۲ قرارداد راا دست به دست کردند.

در سررسید آبان نیز هر قرارداد آتی سکه بهار آزادی معاملات خود را با افت قیمت دنبال کرد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال خرید و فروش شد. در این سررسید سرمایه گذاران تا پایان معاملات روز گذشته در مجموع برای ۲۶۰۵ قرارداد سکه طلا موقعیت خرید یا فروش اختیار کرده اند.

هر قرارداد آتی سکه تحویل دی ماه نیز به قیمت ۱۳ میلیون و ۶۵ هزار ریال خرید و فروش شد تا این سررسید نیز با کاهش قیمت، معاملات روزانه خود را پایان دهد. در این سررسید سرمایه گذاران با دادوستد ۱۴۵ قرارداد ارزشی نزدیک به ۱۹ میلیارد را رقم زدند.

در سررسید تحویلی اسفند ماه امسال نیز معاملاتی به ارزش حدود ۱۲۲ میلیارد ریال به ثبت رسید و قیمت هر قرارداد سکه در این سررسید به حدود ۱۳ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال افزایش یافت.

قیمت سررسید تحویل اردیبهشت ماه ۹۷ نیز همانند سکه تحویل اسفند ۹۶ افزایشی بود تا سرمایه گذاران با ثبت قیمت ۱۳ میلیون و ۷۵۵ هزار ریال برای هر قرارداد آتی سکه و معامله ۵۹۲۲ قرارداد، ارزشی بیش از ۸۱۶ میلیارد ریال را رقم بزنند.

بدین ترتیب تا پایان معاملات روز گذشته، تعداد کل موقعیت های بازار آتی سکه به بیش از ۲۸ هزار و ۶۳۴ قرارداد افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها