طلا

به دنبال تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که کره شمالی تهدید کرده است که به تاسیسات نظامی آمریکا در جزیره گوام حمله خواهد کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز به شدت نسبت به هرگونه اقدام تهدیدآمیز پیونگ یانگ هشدار داده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز با ۰.۵ درصد افزایش به بیش از ۱۲۶۶ دلار رسیده است.قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از ۱۲۵۱ دلار رسید که این پایین ترین قیمت طلا از ۲۶ جولای به شمار می رود.

کره شمالی امروز اعلام کرده است که طرح هایی را برای حمله موشکی به جزیره گوام و تاسیسات نظامی آمریکا مستقر در این جزیره در حال بررسی دارد، این در حالی است که چند ساعت قبل از تهدید کره شمالی، ترامپ گفته بود که هرگونه تهدید کره شمالی با آتش روبرو خواهد شد.

در پی تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی، شاخص سهام در بازار آمریکا با کاهش روبرو شده ولی ارزش اوراق قرضه و قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش همراه شده است.

ارزش ین ژاپن در برابر دلار نیز در آغاز مبادلات روز چهارشنبه با افزایش روبرو شده است. تازه ترین آمارهای اقتصادی چین نشان می دهد که صادرات و واردات این کشور طی ماه جولای کمتر از انتظارات اولیه با افزایش روبرو شده است.

این مساله نگرانی ها نسبت به کاهش تقاضای جهانی و رشد اقتصادی چین را بیشتر کرده است. بانک های مرکزی بزرگ جهان قصد دارند طی ماه های آینده سیاست های انبساطی و محرک پولی را متوقف کنند و این مساله می تواند تاثیر منفی زیادی بر روند رشد و رونق اقتصادی داشته باشد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. وضعیت سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی نیز می تواند تاثیر بسزایی در بازارهای بین المللی داشته باشد.

از سوی دیگر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال می تواند عامل مهمی در نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا باشد. انتشار آمارهای مثبت درباره اشتغال آمریکا بار دیگر احتمال افزایش نرخ بهره تا نشست دسامبر فدرال رزرو را بیشتر کرده است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها