بورس كالا

شرکت بورس کالای ایران در نظر دارد جهت اجرای سیاست حمایتی قیمت تضمینی محصول ذرت دانه ای تولید داخلی در سال ۹۶ اقدام به پذیرش انبار در استان های خوزستان، کرمانشاه، فارس، قزوین و کردستان کند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر اساس اعلام معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران، این شرکت در نظر دارد تا انبار ۵ استان را طبق شرایط و مقررات حاکم پذیرش کند.

بنابراین انبار استان های مذکور در صورتی در بورس کالای ایران پذیرش می شوند که دارای شرایطی همچون ظرفیت ۵ هزار تنی، توانایی ارایه تضامین لازم معادل ارزش ریالی ظرفیت انبار و یا وفق شرایط ارایه تضامین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و دارا بودن زیرساخت ارتباطی شامل خط تلفن و اینترنت باشند.

همچنین ارایه بیمه نامه معتبر معادل ظرفیت انبار برای محصول قابل ذخیره سازی در آن، مجهز بودن به باسکول ۶۰ تنی دیجیتال، دارا بودن پروانه بهره برداری، مجهز بودن به واحد ذرت خشک کنی از دیگر شرایط پذیرش انبار در بورس کالای ایران است.

علاوه بر این باید شرایط استاندارد فنی و فیزیکی مدنظر بورس کالای ایران احراز شده و هزینه انبارداری به میزان مندرج در مصوبات بورس کالا به صورت دوبخشی که بخش اول در زمان ورود محصول به انبار بابت توزین و اصالت سنجی محصول و بخش دوم به صورت تن/روز است، اخذ شود.

این در حالی است که مدت پذیرش و همکاری حداقل تا پایان سال  ۹۶ بوده و درخواست لغو پذیرش از سوی انباردار و استرداد تضامین قبل از پایان سال امکان پذیر نیست لذا در صورت اتمام فعالیت انبار و تحویل کلیه محصول بدون هر گونه شکایت از جانب خریداران، فعالیت انبار می تواند پایان یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها