طلا

تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که بازار طلا طی هفته آینده برای جذب سرمایه گذاران بین المللی با چالش تقویت ارزش دلار و افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا روبرو خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای می تواند طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و بهره اوراق قرضه آمریکا داشته باشد و این مساله چالش بزرگی را برای بازار طلا به وجود خواهد اورد.

بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه جولای ۲۰۹ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم بسیار بیشتر از انتظارات و گمانه زنی های اولیه کارشناسان اقتصادی بوده و موجب شد تا قیمت طلا در هفته گذشته با افت نزدیک به یک درصدی روبرو شود.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات هفته گذشته بیش از ۲.۵ درصد کاهش داشته است. به اعتقاد ناظران بازارهای بین المللی، یکی از مهمترین دردسرهای طلا در روزهای آتی ، افزایش ارزش دلار آمریکا خواهد بود. دلار که اوایل هفته گذشته به پایین ترین سطح در ۱۳ ماه اخیر رسیده بود، پس از انتشار آمارهای اشتغال جولای با افزایش نسبی روبرو شده است.

به نظر می رسد انتشار امارهای امیدوار کننده اشتغال در آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را بیشتر کرده است.

البته برخی از کارشناسان اقتصادی از جمله بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه آی آی تریدر بر این باورند که ارزش دلار طی روزهای آینده با افزایش محدودی روبرو خواهد شد چرا که گزارش اشتغال چشم انداز سیاست های پولی فدرال رزرو را تغییر نداده است.

هرگونه افزایش چشمگیر ارزش دلار در روزهای آینده نیز کاملا موقتی خواهد بود. تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال به ۵۰ درصد رسیده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگر طلا بتواند طی روزهای آینده سطح حمایتی ۱۲۵۹ دلاری را حفظ کند، قیمت این فلز گرانبها تا بیش از ۱۲۷۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت. ولی اگر این سطح حمایتی شکسته شود قیمت طلا احتمالا تا ۱۲۵۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد داشت.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که تنش های سیاسی کاخ سفید در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد داشت و این آمارهای اشتغال است که در شرایط کنونی تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

منبع:کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها