• ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 11546
نفت

قیمت نفت برنت امروز با ۴۷ سنت، معادل یک درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۳۱ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا موجب شده تا قیمت نفت خام آمریکا مجددا به زیر ۵۰ دلار کاهش یابد، عرضه بالای نفت اوپک نیز بر قیمت نفت تاثیر منفی گذاشت و موجب شد تا قیمت نفت امروز با افت یک دلاری مواجه شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت آمریکا امروز با ۴۷ سنت، معادل یک درصد کاهش به ۴۸ دلار و ۶۹ سنت رسید. این در حالی است که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز سه شنبه برای اولین بار از ۲۵ ماه می به بالای ۵۰ دلار رسیده بود.

قیمت نفت برنت نیز امروز با ۴۷ سنت، معادل یک درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۳۱ سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ جولای با ۱.۸ میلیون بشکه افزایش به ۴۸۸.۸ میلیون بشکه رسیده است. پیش از این کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا این امیدواری را تقویت کرده بود که این کاهش ها نشانه ای از کاهش شکاف عرضه و تقاضا در بازار نفت آمریکاست.

آمارهای رسمی از میزان ذخایر نفت آمریکا قرار است اواخر امروز توسط اداره اطلاعات انرژی این کشور منتشر شود.

در خارج از بازار آمریکا نیز انتشار گزارش هایی از افزایش تولید روزانه نفت اوپک به ۳۳ میلیون بشکه که بالاترین رقم در سال ۲۰۱۷ است موجب کاهش قابل توجه قیمت نفت برنت شد. این در حالی است که اوپک و چند کشور تولید کننده دیگر متعهد شده اند که میزان تولید خود را در فاصله ژانویه ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸، به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کم کنند.

موسسه اکونومیست اینتلیجنس یونیت اعلام کرد، به رغم کاهش تولید های صورت گرفته «بازار جهانی همچنان با مازاد عرضه روبروست.» این موسسه هشدار داد که «هیچ تضمینی وجود ندارد که کاهش بیشتر تولید نفت برای برقراری توازن مجدد در بازار جهانی کافی باشد.»

موسسه مشورتی داگلاس وستوود هم در گزارش خود گفته، بازار نفت در سال جاری اندکی با کمبود عرضه مواجه خواهد شد اما مازاد عرضه در سال ۲۰۱۸ مجددا به بازار بر خواهد گشت و تا سال ۲۰۲۱ تداوم خواهد داشت.

​منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها