• ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
  • کد خبر: 11487
طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر تنش های شبه جزیره کره نزدیک به بالاترین سطح خود در ۷ هفته اخیر رسیده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش ارزش دلار آمریکا در پی انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی این کشور و تشدید تنش ها در شبه جزیره کره موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به بیش از ۱۲۶۹ دلار رسیده که بالاترین رقم از ۱۴ ژوئن به شمار می رودقیمت طلا نسبت به مبادلات روز جمعه تغییر چندانی نداشته است. این در شرایطی است که قیمت طلا هفته گذشته با رشد ۱.۱ درصدی روبرو شده است. طلا در هفته گذشته برای سومین بار متوالی با افزایش نسبی همراه بوده است.

پس از ازمایش موشکی اخیر کره شمالی، آمریکا ۲ فروند بمب افکن بی یک بی خود را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز تاکید کرده است که چین، ژاپن و کره جنوبی باید اقدامات بیشتری را برای مقابله با تهدیدات موشکی و هسته ای کره شمالی انجام دهند.

کره شمالی روز حمعه یک فروند موشک بالستیک قاره پیمای دیگر را با موفقیت آزمایش کرده است. به اعتقاد تحلیلگران نظامی، کره شمالی قادر است با این موشک ها ایالت لس آنجلس و سایر شهرهای آمریکا را هدف قرار دهد. آمریکا و کره جنوبی نیز در واکنش به این آزمایش موشکی، یک مانور مشترک نظامی برگزار کرده اند. آمریکا از سامانه ضد موشکی تاد نیز با موفقیت بهره برداری کرده است.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به بیش از ۲.۶ درصد رسیده ولی این رقم کمتر از انتظارات اولیه کارشناسان و تحلیلگران بوده است.

تازه ترین آمارها نشانگر کاهش تولید طلای چین در شش ماه نخست امسال بوده است. افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته موجب شده است تا تقاضای فیزیکی در بازار هند با کاهش روبرو شود.

نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو میناپولیس در اظهاراتی به شدت از سیاست های پولی فدرال رزرو انتقاد کرد و گفت: تراز مالی ۴.۵ تریلیون دلاری فدرال رزرو کمک چندانی به رشد و رونق اقتصادی آمریکا طی سال های اخیر نکرده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها