تیموری لوتوس پارسیان

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان بر لزوم توجه به کارایی و عملیاتی بودن ابزارهای جدید معرفی شده به بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی تیموری شندی اظهار داشت: در موارد متعدد، ابزارهای مالی نوین در بازار سرمایه عرضه شد که چندان که باید و شاید عملیات و کارایی لازم را نداشت و مجموعه تامین سرمایه لوتوس پارسیان برای راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری کالایی به پشتوانه طلا تلاش کرد ابزاری ارایه کند که از کارایی لازم برخوردار باشد.
وی ضمن قدردانی از تلاش های به عمل آمده در تیم مدیریتی سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس کالای ایران در حوزه ایجاد زیرساخت ها، تدوین آیین نامه ها، قوانین و مقررات و عملیات اجرایی جهت ارایه ابزارهای جدید گفت: ابزارهایی که بر پایه بورس کالا باشد، برای ما اهمیت بالایی دارد. بعد از بحران مالی ۸-۲۰۰۷ میلادی نیز ابزارهای بر پایه بازار کالایی اهمیت بیشتری پیدا کرد و این نتیجه به دست آمد که این ابزارها بیش از ابزارهای واسطه ای به رشد اقتصادی کمک می کنند.
تیموری شندی افزود: با توجه به راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس مشخص شد در بازار سرمایه این پتانسیل وجود دارد که می توان برای راه اندازی سایر صندوق های سرمایه گذاری کالایی که از ظرفیت رشد برخوردار هستند، اقدام کرد.
وی به فرآیند بازاریابی برای آغاز معاملات ثانویه صندوق "طلا" نیز اشاره کرد و گفت: بازاریابی های انجام شده برای شروع معاملات ثانویه این صندوق تنها معطوف به بازار سرمایه بود و برای جذب سرمایه گذار به صورت عمومی اقدامی صورت نپذیرفت. با این حال زیرساخت هایی برای این صندوق در تامین سرمایه لوتوس پارسیان فراهم شده که هر فرد سرمایه گذاری، حتی اگر دارای کارگزار نباشد، به کمک آن می تواند با مراجعه به پرتال موجود در سایت این مجموعه سفارش خرید و فروش خود را ثبت کند که فراهم شدن این قبیل زیرساخت ها به توسعه هر چه بیشتر صندوق ها کمک می کند.
وی با بیان اینکه سیاست تامین سرمایه لوتوس پارسیان راه اندازی صندوق های متعدد با اندازه کوچک نیست، اظهار کرد: تلاش داریم ابزارهایی در اندازه مناسب به بازار سرمایه ارایه کنیم و در این زمینه راه اندازی صندوق های کالایی از یک سو کمک شایانی به ایجاد سلف های منجر به تحویل می کند و از سوی دیگر ابزاری برای تامین مالی شرکت های تولیدی به ویژه در شرایط رکودی است تا تولیدکنندگان بتوانند ضمن تأمین منابع مالی مورد نیاز خود، تولیداتشان را نیز بفروشند.
مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان ضمن تاکید بر اینکه باید ابزارهایی ایجاد کنیم که رونق بازار فیزیکی را به همراه آورند، گفت: در این راستا درصدد هستیم عرضه اوراق سلف طلای منجر به تحویل را دنبال کنیم. زیرا این ابزار هم در کسب بازدهی و نقدشوندگی بالا به صندوق های فعلی کمک می کند و هم به پیشرفت اقتصاد واقعی.
تیموری شندی چشم انداز پیش روی صندوق سرمایه گذاری طلای لوتوس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این صندوق در کنار ایفای نقش خود در بازار سرمایه و به ویژه بورس کالا، به توسعه سایر صندوق های کالایی نیز کمک کند.
وی افزود: تلاش می کنیم به لحاظ نقدشوندگی، مدیریت پرتفوی و تحقق بازدهی در این صندوق، ابزاری کارا را به بازار سرمایه ارایه کنیم و امیدواریم در این زمینه شرکت های نرم افزاری نیز با ما همکاری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها