تالار

معاون دفتر امور طیور معاونت تولیدات دامی گفت:پیش بینی می شود عرضه جوجه یکروزه در بورس کالای ایران تا شهریورماه امسال به یک میلیون قطعه در هفته برسد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از پایگاهاطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، امید امینی با اعلام این مطلب گفت:به منظور عرضه جوجه یکروزه در بورس کالای ایران مشوق هایی برای تولید کنندگان در نظر گرفته ایم به طوری که اگر تولید کنندگان ۴۰ تا ۵۰ درصد تولیدشان را به بورس کالا ببرند، می توانند تعداد هفته هایی که از گله نگهداری می کنند افزایش دهند.

امینی با بیان این که در حال حاضر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار قطعه جوجه در روز توسط شش یا هفت تولید کننده عرضه می شود، خاطر نشان کرد: ۲۵۰ شرکت تولید کننده جوجه یک روزه نیز مدارک خود را برای اخذ کد معاملاتی به بورس کالا ارایه داده اند که در حال بررسی است.

وی یادآور شد: عرضه جوجه یکروزه با هدف ایجاد شفافیت در معامله و قیمت از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و ظرف سه ماه نزدیک به ۷۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه در تابلوی فرعی بورس کالا مورد معامله قرارگرفت.

امینی با اشاره به این که جوجه یکروزه با قیمت پایه ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان در بورس کالا عرضه می شود، گفت: قیمت جوجه یکروزه در کارگروه برنامه ریزی، تولید و با توافق انجمن جوجه یکروزه و اتحادیه مرغ گوشتی تعیین شده و این قیمت در بورس می تواند با نوسانات ۱۰ درصد پایین تر و یا بالاتر همراه شود.

معاون دفتر طیور معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، عرضه جوجه یکروزه در بازار بورس کالا را در حال توسعه دانست و تصریح کرد: چنانچه موانعی در عرضه این محصول در بورس کالا ایجاد شود، آن را برطرف خواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها