طلا

انتشار اخبار مربوط به آزمایش موشکی جدید کره شمالی و ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا موجب شد تا قیمت طلا با افزایش روبرو شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کره شمالی روز گذشته یک فروند موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرده است و آمریکا وعده داده است تا پاسخ نظامی به این اقدام کره شمالی را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این گزارش تازه ترین آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به ۲.۶ درصد رسیده است.

ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی و تشدید تنش های سیاسی و نظامی در شبه جزیره کره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا و رشد تقاضا برای این فلز گرانبها داشته است.

گرچه رشد اقتصادی آمریکا نسبت به ۱.۲ درصد سه ماه نخست با افزایش روبرو شده ولی رشد اقتصادی در سه ماه دوم نسبت به پیش بینی های اولیه، کمتر بوده است. این مساله فشار بیشتری را بر ارزش دلار وارد کرده است.

مقام های ژاپن و کره جنوبی تایید کرده اند که کره شمالی یک فروند موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرده است.

به این ترتیب قیمت هر اونس طلا با ۰.۷ درصد افزایش معادل ۸.۴۰ درصد رشد به بیش از ۱۲۶۸ دلار رسیده است. این بالاترین قیمت طلا از ۱۴ ژوئن به شمار می رودقیمت طلا برای سومین هفته متوالی با افزایش روبرو شده و رشد ۱.۱ درصدی را در هفته ای که گذشت، ثبت کرده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای رشد اقتصادی آمریکا می تواند گمانه زنی ها درباره وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را تغییر دهد و این مساله بیشتر به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

شاخص ارزش دلار در هفته گذشته با افت ۰.۵ درصدی روبرو شده استفدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کندفدرال رزرو در بیانیه پایانی خود پیش بینی کرده است که برنامه کاهش تراز مالی ۴.۵ تریلیون دلاری خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا باشد.

منبع:مارکت واچ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها