نفت

قیمت نفت در جریان معاملات هفته گذشته ۹ درصد افزایش یافت و در پایان معاملات به ۵۲ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش نگرانی ها از مازاد عرضه موجب شد تا قیمت نفت این هفته را با بهترین عملکرد در طی سال جاری میلادی به اتمام برساند و نفت خام آمریکا حدود ۹ درصد گران شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات دیروز با ۶۷ سنت، معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۴۹ دلار و ۷۱ سنت رسید. رشد قیمت هفتگی این شاخص نفتی به حدود ۹ درصد رسید.

رشد قیمت نفت ناشی از کاهش بیش از حد انتظار میزان ذخایر نفت خام و مشاهده نشانه هایی از کاهش بیشتر تولید نفت عربستان در ماه اوت بود.

سارپ اوزکان، تحلیلگر سایت دریلینگ اینفو گفت: «گزارش امیدوار کننده از میزان ذخایر نفتی آمریکا در این هفته به قوت گرفتن احتمال کاهش میزان ذخایر جهانی نفت کمک کرد.» عربستان هم گفته که در حال محدود کردن صادرات نفت خود است.»

میزان ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشت، در حالی که پالایشگاه های آمریکایی به طور متوسط حدود ۱۷.۳ میلیون بشکه در روز نفت پالایش کردند که ۶۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش داشت.

قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۳ سنت، معادل ۲ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم ۵۲ دلار و ۶۸ سنت بالا رفت.بدین ترتیب تفاوت قیمت دو شاخص نفتی در دو سوی آتلانتیک به بالاترین رقم در طی ۲ ماه گذشته رسید.

شرکت های حفاری نفتی آمریکا در هفته گذشته تنها ۲ سکو به تعداد سکوهای خود اضافه کردند و روند کند افزایش سکوها تداوم داشت.

روز یکشنبه قرار است انتخاباتی در ونزوئلا برگزار شود که به حزب حاکم نیکولاس مادورو اجازه خواهد داد قانون اساسی را مورد بازنویسی قرار داد. منتقدان این اقدام را طرحی برای تثبیت دیکتاتوری حزب حاکم توصیف کرده اند. آمریکا در حال آماده کردن تحریم هایی علیه صادرات نفت ونزوئلاست که می تواند قیمت نفت را افزایش دهد.

​منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها