نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۶ سنت، معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۵۰ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گمانه زنی ها در مورد کاهش ذخایر نفت آمریکا و کند شدن میزان رشد تولید نفت شیل موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شود و در نزدیکی بالاترین رقم ۸ هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۶ سنت، معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۵۰ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز بیش از ۳ درصد رشد را تجربه کرد.قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۴۶ سنت، معادل یک درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۳۵ سنت رسید.

بر اساس آمارهای انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته و همزمان با افزایش تولید پالایشگاه ها به شدت کاهش یافت، در حالی که میزان ذخایر بنزین آمریکا افزایش داشت.

میزان ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۱ جولای با ۱۰.۲ میلیون بشکه کاهش به ۴۸۷ میلیون بشکه رسیده، در حالی که انتظار می رفت تنها ۲.۶ میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت، اعلام عربستان مبنی بر محدود کردن صادرات نفت خود به ۶.۶ میلیون بشکه در روز در ماه آینده میلادی است که در صورت تحقق، حدود یک میلیون بشکه نسبت به یک سال قبل کاهش خواهد داشت.

نیجریه نیز موافقت کرده تا با محدود کردن یا کاهش تولید خود از ۱.۸ میلیون بشکه، به محض اینکه تولیدش در این سطح به ثبات برسد، به توافق کاهش تولید بپیوندد.

اما به عقیده ریک اسپونر، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس، روند افزایش فعلی قیمت نفت احتمالا در اوایل کانال ۵۰ دلار متوقف خواهد شد. وی افزود: «در حالی که ما داریم به ۵۰ دلار نزدیک می شویم و در اوایل کانال ۵۰ دلار قرار داریم، این سطح قیمتی است که در صورت تداوم می تواند موجب افزایش بیشتر تولید نفت شیل آمریکا شود

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها