پتروشیمی

در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری ۴۵ هزار و ۵۱۲ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» حجم عرضه ها ۶۹ هزار و ۵۹۴ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۹۰ هزار و ۵۶۰ تن بود.

به این ترتیب در در هفته  آخر تیر ماه، تالار معاملات پتروشیمی شرکت بورس کالای ایران ، معاملات نسبتا خوبی را تجربه کرد.

از سوی دیگر در کل بیش از ۶۵ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد. همچنین ۲۷ گرید از ۸۵ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در همین حال بیشترین افزایش عرضه در هفته ای که گذشت مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین لوله و اکستروژن با ۴ هزار و ۶۸۱ تنی بود ، بعد از این گروه  پلی پروپیلن نساجی با ۲ هزار و ۱۷۶ تن قرار داشت، در رتبه بعدی هم پلی پروپیلن شیمیایی با ۷۸۹ تن افزایش عرضه قرار داشت.

از سوی دیگر بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه PVC  با ۲هزار و ۳۲۰  تن کاهش بود؛ این کاهش به دلیل عدم عرضه گریدهای ۶۰ و ۵۷ رخ داد. همچنین گروه پلی اتیلن سبک خطی نیز کاهشی ۱ هزار و ۶۳۰  تنی را تجربه کرد. گرید پلی اتیلن سنگین فیلم نیز با کاهش عرضه ۱هزار و ۵۴۰  تنی از دیگر کالاهایی بود که کاهش عرضه داشتند.

همچنین تقاضا نسبت به هفته گذشته ۱۶ هزار و ۶۲۴  تن کاهش را نشان می دهد. بخشی از این کاهش تقاضا مربوط به کاهش عرضه ها کالاهایی همچون PVC است و بخش دیگر نیز به افزایش عرضه ها در دو گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله ، پلی پروپیلن شیمیایی و پلی پروپیلن نساجی مربوط می شود.

همچنین بیشترین تقاضا در هفته گذشته مربوط به گرید پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳۰C   بود. پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C  نیز دارای بیش از ۷ هزار تن تفاضا بود و در رتبه دوم قرار داشت این کالا نسبت به هفته گذشته ۳ هزار تن افزایش تقاضا پیدا کرده است،  پلی پروپیلن نساجی C۳۰S با ۵.۵۰۰ تن تقاضا در رده بعدی قرار داشت.

در همین حال در هفته گذشته معاملات بیشتر گروه ها با تعادل و کاهش رقابت قیمتی همراه بود. رتبه یک تا پنج جدول جذاب ترین ها به محصولات پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C ، پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳۰C ، پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ ، پلی اتیلن ترفتالات بطری BG۷۸۵  و پلی پروپیلن شیمیایی ZH۵۱۵MA تعلق داشت. کالاهای دیگری همچون پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ ، برخی گریدهای PET بطری، پلی استایرن انبساطی و پلی پروپیلن شیمیایی نیز با رقابت به فروش رسیدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها