کاهش قیمت پایه پی وی سی توسط پتروشیمی بندر امام (ره) در بورس کالای ایران، اقدام مثبتی است که بازار محصولات پتروشیمی را به سمت رقابت عرضه کننده ها هدایت می کند.

جواد موسوی، مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم با بیان این مطلب به «پایگاه خبری بورس کالای ایران»گفت: در هفته گذشته با توجه به رکود موجود در بازار محصولات پتروشیمی و افت قیمت های جهانی، پتروشیمی بندرامام نرخ پایه گرید 65 را 80 تومان تعدیل کرد و به این ترتیب حجم خریدها توسط معامله گران افزایش یافت و به این ترتیب پتروشیمی بندرامام توانست یک هزار و 400 تن پی وی سی گرید 65 را به صورت نقدی به فروش برساند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بیشتر مواقع شاهد رقابت خریداران در تالار معاملات بورس کالای ایران هستیم اما کاهش قیمت پایه توسط پتروشیمی بندرامام نشان داد که عرضه کننده ها فرهنگ رقابتی بازار را پذیرفته اند و متناسب با کشش بازار، حاضر به تغییر قیمت های خود هستند؛ این اتفاق یعنی رقابت دوطرفه میان متقاضییان و خریداران، باعث افزایش کارایی بورس کالای ایران در مبادله انواع کالاها می شود.

این کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه فروش اعتباری توسط پتروشیمی ها هم می تواند به کاهش رکود کمک کند، تاکید کرد: فروش اعتباری توسط مجتمع های پتروشیمی با توجه به رکود موجود در بازار می تواند حجم خریدها را افزایش داده و به کمبود نقدینگی در شرکت ها کمک کند.

وی به اعلام قیمت های پایه مواد پتروشیمی در روز دوشنبه هفته جاری توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: به احتمال زیاد محصولات پتروشیمی با تبعیت از بازار جهانی روندی نزولی خواهند داشت.

این در حالی است که معامله گران حوزه پتروشیمی در انتظار مذاکرات هسته ای نیز هستند؛ چرا که اعلام نتایج مذاکرات می تواند بر روند معاملات محصولات پلیمری تاثیر به سزایی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها