نیکزادی پناه

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ،گفت برای رصد و جلوگیری از وارد شدن خدشه به اعتبار پسته ایرانی باید نگاه ویژه به صنعت بسته بندی داشت و یکی از راهبردهای دیگر برای ثبات بازار پسته ورود فراگیر این محصول در بورس کالا است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از خانه ملت، حبیب الله نیکزادی پناه درباره وضعیت بازار پسته داخلی و خارجی ،گفت: یکی از دلایل بهم خوردن تعادل بازار پسته، تحریم تلقی می شود که در گذشته این موضوع شامل حال پسته های صادر شده ایرانی به بازارهای جهانی شد و برخی از کشورهای خریدار در آن زمان به بهانه های واهی پسته ایرانی را مرجوع کردند.

وی افزود:پسته ایرانی مطابق ظرفیت و کیفیتی که دارد در بازار بین المللی بفروش نمی رود، بنابراین جا دارد برای ارتقا بازار فروش پسته دولت اقدامات اساسی در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآورشد: فروش پسته با نرخ واقعی در بازار جهانی با ارائه پسته در بورس کالا امکان پذیر است و یکی از عواملی که نباید در صادرات پسته ازآن غافل شویم تداوم صادرات محصولی همچون پسته است.

نماینده مردم بم ،ریگان ، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات غیر مستقیم پسته در زمان تحریم موجب از دست رفتن برخی از بازارهای درجه یک پسته در حیطه بین المللی شد،تصریح کرد: قبل از هرموضوعی در صادرات موفق پسته باید توسعه ارتباطات بین الملی رقم بخورد تا بتوان با دیپلماسی اقتصادی بازارهای پایدار پسته ایجاد کرد.

نیکزادی پناه افزود: اگر خواهان صادرات پایدار محصولات کشاورزی هستیم باید به سمت محصولات ارگانیک حرکت کنیم و پسته به عنوان یک محصول صادراتی درجه یک نیز از این مقوله جدانیست.

نماینده مردم بم در مجلس افزود: کنترل دامپینگ  توسط رقبا  نیازمند راداری از جنس رعایت استانداردهای صادراتی پسته دربازار جهانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها