زعفران

معاملات زعفران تربت حیدریه در بورس کالا با معامله دو کیلوگرم زعفران سرگل و دو کیلوگرم زعفران پوشال مرغوب انبار زرین زعفران مشرق زمین آغاز شد.

به گزارش»پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، انبار شرکت زرین زعفران مشرق زمین پس از طی مراحل تودیع تضامین و احراز شرایط نقش آفرینی به عنوان انبار بورسی، آماده معامله زعفران رشته ای درجه یک (پوشال مرغوب) و رشته ای بریده ممتاز (سرگل) از کشاورزان و دارندگان این نوع زعفران در تربت حیدریه است و از  امروز معاملات این دو نماد مهم زعفران در شهرستان تربت حیدریه در بورس کالای ایران آغاز شد.

علاقمندان به خرید گواهی سپرده زعفران می توانند با داشتن کد بورس اوراق بهادار (کد معاملات سهام) نسبت به خرید و فروش گواهی سپرده زعفران تودیع شده نزد انبار شرکت زرین زعفران مشرق زمین با نمادهای زعف۹۷۰۲-۰۳ و زعف۹۷۰۲- ۰۴ که اطلاعات آنها با نامهای "زعفران رشته ممتاز۹۷۰۲مشرق زمین" و "زعفران رشته درج۱ ۹۷۰۲مشرق زمین" در سایتWWW.TSETMC.COM قابل مشاهده می باشد اقدام کنند.

کلیه اشخاصی که دارای کد معاملات اوراق بهادار می باشند از طریق کارگزاری های دارای مجوز گواهی سپرده کالای کشاورزی می توانند نسبت به معاملات گواهی سپرده زعفران اقدام نمایند. همچنین بازرگانان، فعالان بازار زعفران می توانند نسبت به معامله و خرید و فروش زعفران تربت حیدریه از طریق نماد این انبار در بورس کالای ایران اقدام کنند.

 چندی پیش نخستین نمادهای معاملات گواهی سپرده زعفران در استان خراسان رضوی در شهر مشهد تعریف و معاملات آن آغاز شده است که به نظر می رسد با گسترش جغرافیایی حوزه انبارهای زعفران و انجام معاملات گواهی سپرده بورسی زعفران در قطب های تولید این محصول، به زودی شاهد گسترش و تعمیق معاملات این محصول خواهیم بود.

همچنین بورس کالای ایران ضمن پذیرش قراردادهای آتی زعفران و آمادگی برای پذیرش و راه اندازی معاملات اختیار معامله بر روی این محصول، آمادگی دارد تا ضمن بازیابی شهرت و برند جهانی زعفران ایران، مرجعیت کشف نرخ این کالا را در بورس کالای ایران ایجاد نموده و گام مهم دیگری در راستای مرجعیت قطب تولید زعفران در تجارت و تعیین نرخ جهانی آن ایفا کند تا بتواند به یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی در راستای تقویت تولید ملی این محصول گام بردارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها