طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه و در آستانه تعطیلات روز استقلال آمریکا با کاهش همراه شد.

به گزارش  «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا که در آغاز مبادلات امروز دوشنبه ابتدا به ۱۲۴۱ دلار رسیده بود، با اندکی کاهش روبرو شده و به ۱۲۳۸ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در ماه ژوئن نیز با افت ۲ درصدی روبرو شد که این نخستین بار از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی بوده که قیمت این فلز گرانبها با کاهش ماهانه همراه شده است.این در شرایطی است که شاخص ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در ۹ ماه اخیر رسیده و این مساله نیز موجب افزایش قیمت طلا نشده است.

گمانه زنی های مربوط به اتخاذ سیاست های سختگیرانه پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار در برابر یورو و پوند و ین ژاپن داشته است.

بانک های مرکزی اروپا، کانادا و انگلیس احتمالا قصد دارند تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهند.

این گزارش افزود: میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۴ درصد کاهش به کمتر از ۸۵۲ تن رسیده است. تازه ترین آمارها نشان می دهد که فروش سکه طلا در بازار آمریکا در شش ماه نخست ۲۰۱۷ میلادی با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح خود در ده سال اخیر رسیده است.

فروش سکه نقره در بازار آمریکا نیز در این مدت به پایین ترین سطح از سال ۲۰۰۸ میلادی رسیده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا طی ماه می با افزایش روبرو شده ولی نرخ تورم در این مدت کاهش داشته است. کاهش تورم می تواند موجب کمتر شدن احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال شود.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون ۲ بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا طی ساعات آینده کاملا تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

​منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها