طلا

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای تورم منطقه یورو و اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته برای نخستین بار در ۳ هفته اخیر با افزایش روبرو شده است. کاهش ارزش دلار در پی نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار روز جمعه با کاهش ۰.۳۷ درصدی در برابر ارزهای معتبر بین المللی روبرو شد که این بیشترین کاهش ارزش دلار در ۳ هفته اخیر به شمار می رود.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس تاکید کردبانک مرکزی آمریکا باید منتظر انتشار آمارهای جدید اقتصادی باشد تا درباره افزایش بیشتر نرخ بهره تا پایان امسال تصمیم گیری کند.

وی تصریح کرد: آمارهای تورم آمریکا که روندی نزولی داشته نگرانی های زیادی را به وجود آورده است.

نرخ تورم آمریکا هنوز به سطح ۲ درصدی که مورد نظر فدرال رزرو بوده نرسیده است. نرخ تورم آمریکا در ۵ سال گذشته کمتر از سطح ۲ درصدی بوده  است.

فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش داده و به نظر می رسد تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد دادقیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره حساسیت نشان می دهد.

در هفته پیش رو به نظر می رسد انتشار آمارهای تورم منطقه یورو و سخنرانی مقام های ارشد بانک مرکزی اروپا در پرتغال تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

بانک مرکزی انگلیس سیاست های پولی خود را منتشر خواهد کرد. روسای بانک های مرکزی ژاپن کانادا و انگلیس نیز در نشست روسای بانک های مرکزی  جهان در پرتغال سخنرانی خواهند کرد.

آمریکا آمارهای بازنگری شده مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه نخست ۲۰۱۷ را منتشر خواهد کرد. آمارهای مهم اقتصادی چین نیز طی روزهای آینده منتشر می شود. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع:سایت طلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها