تالار پتروشیمی

رئیس انجمن جوجه یک‌روزه گفت: ۸ عرضه‌کننده جدید جوجه یک‌روزه از روز یکشنبه برای عرضه محصول خود در بورس کالا کد گرفته‌اند، قیمت این محصول به ۱۸۰۰ تومان رسیده است و تا پایان سال قصد داریم تا ۳۰۰ مزرعه تولید جوجه وارد بورس کالا شوند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از فارس، سعید اصغری‌فر با اشاره به اینکه عرضه جوجه یک‌روزه برای شفافیت بیشتر در قیمت در بورس افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 790 هزار جوجه یک‌روزه در بورس به فروش رسید،‌اما امسال بحث عرضه این محصول به شدت در حال پیگیری است تا در کشف قیمت و شفافیت آن مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: 300 مرکز عرضه جوجه یک‌روزه و مزرعه پرورش این محصول را داریم که به مرور قصد داریم تا در بورس حضور یابند اما این را هم باید گفت که روند دریافت کد در بورس کمی زمان‌بر است و تاکنون 8 مرکز تولید جوجه یک‌روزه توانسته‌اند مجوز عرضه جوجه یک‌روزه را در بورس دریافت کنند.

رئیس انجمن جوجه یک‌روزه با اشاره به اینکه از دو روز گذشته عرضه جوجه یک‌روزه با شدت بیشتری در بورس کالا آغاز شده، خاطرنشان کرد: از بهمن ماه شاهد تغییر قیمت جوجه یک روزه در بازار بودیم تا جایی که این محصول تا 2500 تومان هم رسید اما اکنون مزارع پرورش جوجه بین 1800 و در بازار آزاد تا 2100 تومان آن را عرضه می‌کنند.

اصغری‌فر در پاسخ به این سوال که قیمت جوجه یک روزه برای عرضه در بورس کالا چقدر در نظر گرفته شد، گفت: روند بورس براساس عرضه و تقاضا و چانه‌زنی بین خریدار و فروشنده انجام می‌شود اما قیمت 1800 تومان را برای تابلوی بورس در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای بهمن‌ماه تا پایان خرداد 500 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه فروخته شده که به اندازه نیمی از ظرفیت یک سال است ولی برای آنکه قیمت مرغ در حدی متعادل باقی بماند، از عرضه بیش از نیاز بازار جلوگیری می‌شود چراکه تولید جوجه زیاد سبب سربار شدن تولید گوشت مرغ و در نهایت افت بیش از حد قیمت آن می‌شود که سبب متضرر شدن تولیدکنندگان مرغ گوشتی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها