طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا که روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود در ۵ هفته اخیر رسیده بود، در آغاز مبادلات امروز با افزایش نسبی روبرو شده است. کاهش ارزش سهام در بازارهای بین المللی عامل اصلی افزایش قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۲۴۵ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا سطح ۱۲۴۱ دلار در هر اونس کاهش یافته بود.

کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بازار آسیا و همچنین کاهش شدید قیمت نفت موجب شده است تا سرمایه گذاران به سوی بازار طلا روی آورند.

قیمت جهانی نفت روز سه شنبه بیش از ۲ درصد کاهش داشته است، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن به پایین ترین سطح در ۷ ماه اخیر رسیده و قیمت نفت خام آمریکا نیز به پایین ترین رقم از سپتامبر رسیده است.

افزایش تولید از سوی برخی کشورها تاثیر زیادی بر کاهش شدید قیمت نفت داشته است، این در شرایطی است که اوپک تلاش زیادی را آغاز کرده است تا مازاد عرضه را کاهش دهد.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود نرخ بهره را افزایش داده و به نظر می رسد تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد، آمارهای نگران کننده ای درباره نرخ تورم و ثبات مالی آمریکا منتشر شده است.

در حالی که رئیس فدرال رزرو نیویورک پیش از این از افزایش نرخ بهره تا پایان امسال حمایت کرده بود ولی روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا در کوتاه مدت، ابراز تردید کرده است.

وی تاکید کرد: باید منتظر انتشار آمارهای بیشتر اقتصادی در آمریکا باشیم به خصوص پس از انتشار آمارهای ضعیف نرخ تورم.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.

بریتانیا پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود و مذاکرات رسمی برای خروج از اتحادیه اروپا را از روز دوشنبه آغاز کرده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها