• ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
  • کد خبر: 10794
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴ سنت افزایش به ۴۶ دلار و ۹۵ سنت رسید که پایین ترین رقم در ۷ ماه گذشته است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که سرمایه گذاران همچنان روی نشانه های افزایش عرضه ای  تمرکز کرده اند که در حال تضعیف تلاش های اوپک و دیگر تولید کنندگان برای تقویت قیمت هاست، قیمت نفت امروز در نزدیکی پایین ترین رقم های ۷ ماه گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴ سنت افزایش به ۴۶ دلار و ۹۵ سنت رسید. روز دوشنبه قیمت نفت ۴۶ سنت، یعنی یک درصد کاهش داشت و در پایان معاملات به ۴۶ دلار و ۹۱ سنت رسید.

این رقم پایین ترین رقم ثبت شده برای قیمت نفت از روز ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶ تاکنون بوده است. در روز ۳۰ نوامبر سال گذشته بود که اوپک و دیگر تولید کنندگان توافق کردند که میان تولید خود را برای مدت شش ماه حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک سنت کاهش به ۴۴ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در جلسه قبلی با ۵۴ سنت، معادل ۱.۲ درصد کاهش در رقم ۴۴ دلار و ۲۰ سنت به کار خود پایان داد. این رقم پایین ترین قیمت ثبت شده برای نفت خام آمریکا از ۱۴ نوامبر سال گذشته تاکنون بوده است.

قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به اواخر ماه می، یعنی زمانی که اوپک، روسیه و چند تولید کننده دیگر تصمیم به تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید گرفتند، حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

بانک آمریکایی مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: «آمارهای اخیر چندان امیدوار کننده نیست. میزان قابل توجه ذخایر نفتی- هم نفت خام و هم فرآورده های نفتی در کشورهای عضو شورای همکاری های اقتصادی و توسعه، چین و دیگر کشورها- در سه ماهه نخست سال با نرخ حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته است

تولید نفت اوپک هم به دلیل افزایش تولید دو عضو معاف از توافق کاهش تولید یعنی نیجریه و لیبی، در ماه می رشد داشته است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها