طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با تغییر چندانی روبرو نشده ولی در هفته ای که گذشت بیش از ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در دو روز  گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به ۱۲۵۴ دلار رسیده است که این مساله نشانگر افت ۱.۱ درصدی قیمت طلا در هفته گذشته است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از ۱۲۵۱ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۲۴ ماه می بوده است. قیمت طلا از  ۱۲۹۵ دلار در هر اونس در ۶ ژوئن تاکنون بیش از ۳۳ درصد کاهش داشته است.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در این باره تاکید کرد: طلا تحت فشار ناشی از لحن تند بیانیه فدرال رزرو آمریکا قرار داشته است. فدرال رزرو پیش بینی کرده است که نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر افزایش خواهد یافت و نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی و اشتغال نیز ابراز اطمینان نموده است.

البته طی روزهای اخیر آمارهای اقتصادی متناقضی در آمریکا منتشر شده است. کامرز بانک آلمان نیز پیش بینی کرد : اگر فدرال رزرو بخواهد سیاست های پولی خود را عادی کند و تراز مالی ۴.۲ تریلیون دلاری را کاهش دهد، این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا تا پایان امسال خواهد بود.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز گذشته با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶.۷۰ دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته ۲.۶ درصد کاهش داشته که این بیشترین افت در ۶ هفته اخیر بوده است.

پیش بینی می شود تنش های سیاسی در آمریکا و اتحادیه اروپا می تواند طی روزهای آینده تاثیر زیادی برقیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد. انتخابات پارلمانی فرانسه یکشنبه برگزار خواهد شد و مذاکرات برگزیت نیز از روز دوشنبه رسما آغاز می شود.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود. تازه ترین  آمارهای رسمی نشانگر افزایش چشمگیر واردات طلای هند طی ماه گذشته بوده است.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها