سکه

حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۹ هزار و ۱۶۷ قرارداد رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در همین حال ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال رسید.

این در شرایطی است که روز گذشته در بازار نقدی، فعالان بازار طلا و سکه شاهد ریزش قیمت ها بودند، به این ترتیب بازار سکه نقدی و آتی همسو شد.

در بازار نقدی هر قطعه سکه بهارآزادی طرح قدیم با ۴۰ هزار ریال افت روبه رو شد و در نیتجه قیمت سکه طرح قدیم به۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال رسید.

هر قطعه نیم سکه نیز افت اندکی تجربه کرد و به قیمت ۶ میلیون و  ۳۶۰ هزار ریال به فروش رفت، اما ربع سکه تغییر قیمتی نداشت و ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال به خریداران عرضه شد. سکه گرمی نیز ۱۰ هزار ریال کاهش قیمت داشت و ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال به فروش رفت.همچنین اتحادیه طلا، قیمت جهانی هر اونس طلا را یک هزار و ۲۶۷ دلار و ۴۰ سنت اعلام کرده که سه دلار و ۴۰ سنت کاهش یافته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۶ هزار و ۱۲۰ ریال کاهش قیمت، با نرخ یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۸۰ ریال عرضه شد.

به این ترتیب در معاملات سکه آتی در روز گذشته، هر پنج سر رسید در بورس کالای ایران روندی منفی و همسو با بازار نقدی داشت. به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال ۹۶ با ۰.۸۸ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۲۱۴ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با ۱.۰۲ درصد افت با رقم یک میلیون و ۲۴۹ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و  هزار ۲۹۰ تومان خریداری شد که نسبت به آخرین روز هفته گذشته ۰.۸۶ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با ۰.۹۸ درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۲۸ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به آخرین روزهفته گذشته با افت ۰.۹۷ درصدی با رقم یک میلیون و ۳۶۶ تومان خریداری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها