نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴ سنت کاهش به ۵۰ دلار و ۸ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»در حالی که بازارهای سوخت همچنان با بازار عرضه مواجه اند، قیمت نفت امروز کاهش داشت و نفت برنت به حدود 500 دلار رسید، هرچند که تنش در خاورمیانه و کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا مانع افت بیشتر قیمت نفت شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 4 سنت کاهش به 50 دلار و 8 سنت رسید. قیمت نفت برنت نسبت به قیمت روز 25 ماه می، یعنی روزی که اوپک اعلام کرد توافق کاهش تولید را برای 9 ماه تمدید می کند 7 درصد کاهش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با 5 سنت کاهش به 48 دلار و 14 سنت رسید و 6 درصد نسبت به رقم آغازین روز 25 می کاهش داشت.

تجار گفتند، به رغم قول اوپک و دیگر تولید کنندگان مبنی بر تمدید  کاهش تولید روزانه 1.8 میلیون بشکه ای، تداوم مازاد عرضه در بازار قیمت ها را کاهش داده است.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، تولید و مصرف سوخت جهان در رقم حدود 98 میلیون بشکه تقریبا به توازن رسیده است هرچند که میزان ذخایر همچنان بالاست.

گرگ مک کینا، تحلیلگر موسسه آکسی تریدر گفت: «عامل اصلی ای که جهت قیمت نفت را تعیین می کند حجم ذخایر است.

با توجه به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر رسیدن تولید نفت امریکا به رقم 10 میلیون بشکه در سال آینده، تلاش های اوپک برای کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا ممکن است از ناحیه تولید نفت آمریکا تضعیف شود. تولید نفت آمریکا در حال حاضر 9.3 میلیون بشکه در روز است. بدین ترتیب میزان تولید نفت آمریکا به سطح تولید نفت عربستان خواهد رسید.

اما در کوتاه مدت، بازار تحت تاثیر تشدید تنش ها در خاورمیانه و نشانه هایی از کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا قرار دارد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها