کامودیتی

دولت چین طی ماه گذشته ۲۰.۴۶ میلیارد دلار پروژه زیرساختی جدید را در بخش انرژی، حمل و نقل و آب مصوب کرد تا موتور سرمایه گذاری این کشور همچنان روشن باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، احداث خط انتقال گاز به روسیه برای انتقال سالانه ۳۸ میلیارد متر مکعب گاز به چین از جمله این پروژه هایی است که بازار آینده کامودیتی ها در میان مدت را تضمین می کند.

در حوزه کامودیتی ها، همچنین برنامه ریزی چین برای تولید ۵۰ میلیون خودرو در سال خبر خوب دیگر بازار است... تولید سال قبل این کشور ۲۸ میلیون دستگاه بوده (شامل ۵۰۰ هزار خودروی برقی) و انتظار رشد ۷% تولید سالانه نشان از تداوم رشد تقاضای کامودیتی ها در بزرگترین بازار مواد اولیه دنیا است.

در بازار فولاد نیز قیمت میلگرد در بورس شانگهای امروز با ۵%رشد پرواز دیگری را تجربه کرده و با افزایش مارجین سود فولادسازان، سنگ آهن هم در بورس دالیان پرش ۴.۴۳% درصدی را تجربه کرد.

همچنین در بازار فلزات اساسی نیز به دنبال عملکرد بسیار مطلوب روز جمعه فعلا از رشد تقاضا و قیمت برخوردارند.

از سویی فلز روی طی روز جمعه ۴% افزایش قیمت داشت و امروز نیز ۰.۳%+ رشد دارد. قلع نیز با ۰.۵۳%+ و سرب ۰.۴۱% افزایش قیمت شاهد رشد مطلوب بودند. آلومینیم ثبات قیمت داشته و مس نیز کاهش ۸ دلاری را طی این روز تجربه کرد، لکن برخی موسسات در روز جمعه چشم انداز قیمت ماه آینده را مثبت دیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها